شروع واکسیناسیون ۵ تا ۱۲ ساله‌ های استان مرکزی از فردا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خانواده ها می توانند از فردا فرزندان ۵ تا ۱۲ ساله خود را به مراکز واکسیناسیون ببرند.

شروع واکسیناسیون ۵ تا ۱۲ ساله‌ های استان مرکزی از فردا

دکتر علی علیمحمدی در جمع خبرنگاران افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت و اطمینان از اینکه واکسن کودکان امن و موثر است، دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان تزریق می‌شودکه به صورت تزریق دو دُز و طبق روال انجام خواهد شد.

او افزود: در امتداد واکسیناسیون کرونا، ستاد کرونا در مرحله اول مصوب کرد که واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ سال انجام شود و در همین راستا و در ستاد کرونای وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شد تا بین ۵ تا ۹ سال نیز واکسیناسیون انجام شود.

وی تاکید کرد: از تاریخ ۱۰ تا ۱۹ بهمن ماه سال جاری ۲۳۱ مورد تست pcr از صفر تا ۱۸ سال گرفته شده که از این تعداد ۱۸۶ مورد به صورت سرپایی و ۴۵ مورد نیز بستری شده اند که نشان از میزان بالای ابتلا و درگیری سویه اُمیکرون در سنین کم است.

دکتر علیمحمدی نسبت به خطر ابتلای کودکان زیر پنج سال به کرونا به دلیل عدم انجام واکسیناسیون هشدار داد و گفت: همچنین در همین بازه زمانی و رده سنی،۲۲۷ تست rapid گرفته شده که همگی به صورت سرپایی مراحل درمان را گذرانده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان در پایان به تاثیر واکسن به خصوص دز سوم اشاره کرد و گفت: نوبت سوم واکسن کرونا حدود ۹۰ درصد از شدت بیماری بویژه در ابتلا به اُمیکرون تاثیرگذار بوده و رمز موفقیت برای پشت سر گذاشتن پیک بعدی با کمترین آسیب دریافت نوبت سوم واکسن است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها