افزایش قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی جان باخت و آمار جان باختگان استان به ۱۰۵۴ نفر رسید.

افزایش قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

دکتر پرویز یزدان‌پناه، افزود: هم اکنون ۱۰۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۴ نفر مبتلای قطعی و ۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهار کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۸۶ هزار و ۸۱۰ مورد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: از ۱۰۷۳ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه های سلولی مولکولی یاسوج و دهدشت، حدود ٥٦ درصد موارد (٦٠٠ نفر )مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد(٣٦٤ )،کهگیلویه (١٤٠ )و بهمئی (٤٢ مورد ) می باشند.احتمالا طی روزهای آینده شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی و گچساران قرمز خواهند شد .

 یزدان‌پناه تصریح کرد: از مردم شریف استان تقاضا داریم در این شرایط بحرانی و خطرناک از تردد های غیر ضروری در مکان های شلوغ، مراکز بهداشتی و درمانی ،بازار ها  و بانک ها خودداری و با صبر و تحمل در این روز ها، از رخداد اتفاق های ناگوار برای خانواده و جامعه جلوگیری نمایند.

وی ادامه داد: سفر به روستاها و مراسمات  منجر به انتقال و گسترش بیماری شده و افراد زیادی مبتلا خواهند شد. رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون  از انتشار بیماری ،شدت بیماری و مرگ و میر این بیماری می کاهد .در صورت رضایت والدین لازم است  واکسیناسیون کودکان ٥ تا ١٢ ساله شروع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: همچنین کودکان، افراد مسن و کسانیکه بیماریهای زمینه ای دارند در معرض خطر بیشتری قرار دارند و لازم است از آنها مراقبت بیشتری انجام شود تا مبتلا به این بیماری نشوند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها