مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد اعلام کرد:

سرویس‌دهی اتوبوسرانی مشهد در طرح «مهمانی لاله‌ها»

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت:طرح مهمانی لاله‌ها روز پنج‌شنبه، ۱۴ بهمن و از ساعت ۱۲ تا اذان مغرب برای شهروندانی که قصد رفتن به بهشت رضا (ع) و گلزار شهدا را دارند، اجرایی خواهد شد.

سرویس‌دهی اتوبوسرانی مشهد در طرح «مهمانی لاله‌ها»

علی‌اصغر نیشابوری با اعلام این خبر اظهار کرد: این سرویس‌دهی به صورت رفت‌وبرگشتی از پایانه‌های انقلاب اسلامی، مفتح، فردوسی، مصلی و آزادی انجام خواهد شد. سرویس‌دهی در این طرح با نرخ مصوب بلیت اتوبوس انجام شده و حجم تقاضا، تعداد ناوگان را تعیین می‌کند.

وی در خصوص برنامه‌های سازمان برای مقابله با شیوع کرونا عنوان کرد: ضدعفونی ناوگان روزانه توسط پیمانکار طرف قرارداد سازمان اتوبوسرانی انجام می‌شود و حدود ۸۰ نفر روی این موضوع کار می‌کنند. به‌صورت روزانه و قبل از خارج شدن ناوگان از توقف‌گاه‌ها، از اتوبوس‌رانان تست کرونا گرفته می‌شود و افراد مشکوک به بیماری به درمانگاه هدایت می‌شوند.  

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به شروع موج ششم کرونا تصریح کرد: بنا بر این است که با هدف نداشتن ازدحام داخل ناوگان، با حداکثر ظرفیت ناوگان سرویس‌دهی کنیم و طی این مدت باوجود ورود ناوگان جدید، اتوبوس‌های مدل پایین را از خطوط خارج نکرده‌ایم. رعایت پروتکل‌ها توسط شهروندان و فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از گسترش این بیماری اهمیت بالایی دارد. تعداد محدودی از شهروندان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و باوجود تذکرات همکاران ما، بدون ماسک سوار اتوبوس می‌شوند. درخواست ما از شهروندان این است که هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند. 

نیشابوری در رابطه با نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خطوط و پایانه‌ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازرس‌هایی به خطوط و پایانه‌ها اعزام می‌کند که بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند و تذکرات لازم را می‌دهند، اما نکته اصلی رعایت توسط خود شهروندان است و حتی اگر به کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند تذکر دهند، می‌تواند تاثیر گذار باشد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها