مردم برخی روستاهای باخرز برای رفتن به مرکز شهر باید از رودخانه عبور کنند

فرماندار باخرز گفت: ساکنان روستاهای منج، دشتاب، تنگل‌ مزار و گرازی برای رفتن به مرکز موضوع باید از مسیر رودخانه عبور کنند و همین امر مشکلات فراوانی را برای آنان در بردارد.

مردم برخی روستاهای باخرز برای رفتن به مرکز شهر باید از رودخانه عبور کنند

عباس حسن‌نژاد اظهار کرد: رودخانه این منطقه با بارش‌های فصلی در پاییز آبگیری می‌شود و همین آب با شروع سرما یخ می‌زند که در نتیجه راه ارتباطی روستاییان با شهر به مدت ۲۴ الی ۷۲ ساعت قطع می‌شود.

وی به مشکلات قطع ارتباط راه روستایی برای ساکنان اشاره کرد و افزود: در مدتی که راه مسدود می‌شود، تا زمانی که راه بازگشایی شود، اگر چنانچه زنی باردار یا فردی بیمار بدحال باشد، به ناچار باید با درد دست و پنجه نرم کنند. همچنین دامداران مجبور می‌شوند شیر دام‌های‌شان را به جهت اینکه مدت طولانی می‌ماند، به رودخانه بریزند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: بارها این مشکل در جلسات متعدد بازگو و مشکلات آن مطرح شده اما تا کنون برای رفع این موضوع هیچ اعتباری تخصیص نیافته است.

 وی تصریح کرد: علاوه بر روستاهای نامبرده راه ارتباطی روستای نو بهار کردیان نیز به علت واقع شدن در جوار رودخانه در فصل بارندگی و جاری شدن سیلاب قطع می‌شود.

حسن‌نژاد جمعیت این شهرستان را ۴۶ هزار و ۹۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۶۴ نفر در قالب ۱۳ هزار و ۴۷۶ خانوار جمعیت شهر باخرز و ۳۶ هزار و ۳۱۶ نفر آن نیز ساکن ۵۴ روستا هستند. همه روستاهای شهرستان به جز روستاهای نقاره‌خانه، گرازی و کجاب از راه آسفالت برخوردار هستند. روستای کجاب تنها روستایی است که گاز ندارد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها