حمایت مجلس از کشاورزان/ پیشنهاد افزایش خرید تضمینی قیمت گندم در مجلس

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضرورت افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است به جای واردات گندم از کشاورزان داخلی حمایت شود که یکی راه‌ها، افزایش عادلانه قیمت خرید تضمینی این محصول اساسی است.

حمایت مجلس از کشاورزان/ پیشنهاد افزایش خرید تضمینی قیمت گندم در مجلس

مجتبی یوسفی با اعلام حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کشاورزان گندم‌کار و پیشنهاد افزایش قیمت خرید تضمینی قیمت گندم در مجلس بیان کرد:با موافقت نمایندگان ، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت تا انگیزه کشاورزان برای تولید این محصول اساسی تقویت شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از پیشنهادهای نمایندگان برای بودجه ۱۴۰۱، تعیین قیمت هر کیلوگرم گندم به میزان ۱۰۰ تا ۱۰۵هزار  است بر حمایت از کشاورزان به جای واردات گندم تاکید کرد.

وی ادامه داد: به جای اختصاص ارز برای واردات گندم، باید قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان افزایش یابد تا تولیدکنندگان داخلی را در گرانی نهاده‌ها و تورم، حمایت کنیم.

یوسفی گفت: با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، به نوعی به جای حمایت از کشاورزان خارجی، از کشاورزان داخلی حمایت کرده‌ایم و این منطقی تر است.

وی از پیگیری تصویب این طرح خبرداد و ابراز امیدواری کرد که در سال زراعی جاری حداقل قیمت هر کیلوگرم گندم از ۷۵ هزار ریال به ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار ریال افزایش یابد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها