ضرورت توجه ویژه به توسعه شیلات در خوزستان

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: با توجه به بازارهای موجود در حوزه خلیج فارس، بحث صادرت ماهی و برنامه‌های شیلاتی موجود در سطح کشور ضرورت دارد توجه ویژه به توسعه شیلات در خوزستان صورت گیرد.

ضرورت توجه ویژه به توسعه شیلات در خوزستان

دکتر آقارضا فتوحی در حاشیه جلسه ستاد توسعه شیلات به ریاست استاندار خوزستان اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی در خوزستان، بحث منابع آبی و سواحل در این استان است. حدود ۳۳ درصد آب‌های جاری کشور و نیز حدود ۴۴ درصد از منابع آب پشت سدهای کشور در استان خوزستان قرار دارد.

وی افزود: موضوع افزایش تولید و توسعه در شیلات به عنوان یک اولویت، انکارناپذیر است. با توجه به بازارهای موجود در حوزه خلیج فارس، بحث صادرت ماهی و برنامه‌های شیلاتی موجود در سطح کشور، نیاز به این است که توسعه شیلات در خوزستان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: طرح‌های نیمه تمامی در بحث شیلات وجود دارد که باید به نتیجه برسند و پس از آن، برنامه‌هایی برای تولید شیلات تا سقف ۵۰۰ هزار تن در یک دوره ۴ ساله را داریم.

فتوحی ادامه داد: در جلسه امروز تمامی دستگاه‌های مرتبط، بخش خصوصی، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و مسئولان مرتبط با جلسه حضور داشتند تا بتوانیم از ظرفیت خدادادی که در خوزستان وجود دارد، نهایت استفاده داشته باشیم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها