نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان خوزستان در پیگیری امور با رقابت برخی نمایندگان مجلس مواجه می‌شوند

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از چالش هایی که نمایندگان استان خوزستان در پیگیری امور از جمله تامین بودجه و تامین آب با آن مواجه هستند رقابت و یا برخورد برخی از نمایندگان استان های دیگر با آنها است.

نمایندگان خوزستان در پیگیری امور با رقابت برخی نمایندگان مجلس مواجه می‌شوند

سیدکریم حسینی شنبه در نشست ویژه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: این برخوردها به تصور اینکه نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی به دنبال زیاده خواهی هستند انجام می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از روز اول شروع بکار مجلس یازدهم در راستای نظارت بر امور به دنبال این بودیم که نمایندگان مجلس به طور ویژه از استان خوزستان بازدید کنند تا از نزدیک با محرومیت های این استان آشنا شوند افزود:

چنین وضعیتی زیبنده مردم خوزستان نیست ،خوزستان به دلایل مختلف عقب نگه داشته شده است.

حسینی به وجود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در اهواز اشاره کرد و گفت: دولت جدید باید نگاه ویژه ای به استان خوزستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه مطالباتی از صنایع استان داریم و هنوز عوارض آلایندگی از سوی صنایع پرداخت نشده است اظهار داشت: در حالیکه خوزستان همواره مقام دوم درآمد مالیاتی  و ناخالص ملی را دارد اما دومین رتبه را در بیکاری ، حاشیه نشینی و محرومیت نیز دارد.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون افزود: شرکت ها و کارخانجات مستقر در استان خوزستان هزینه مربوط به مسئولیت اجتماعی خود را پرداخت نمی کنند و همین مورد باعث ایجاد آسیب های جدی به بخش های مختلف شده است.

حسینی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر نمایندگان به دنبال عزل و نصب نیستند اما دولت جدید هنوز تکلیف برخی مدیریت ها در این استان را مشخص نکرده است، باید مدیران جدید در دولت سیزدهم هرچه زودتر مشخص شوند.
وی در خاتمه به سفر سه روزه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: مطالبات نمایندگان مردم خوزستان امروز با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح و مصوب خواهد شد تا منجر به رفع کاستی ها در این استان شود. 

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که روز پنجشنبه هفته گذشته برای سفری سه روزه وارد خوزستان شدند از برخی شرکت ها و کارخانجات بزرگ تولیدی در این استان و نیز برخی مناطق حاشیه نشین اهواز دیدن کردند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها