تولید سالانه ۳۱ تن گوشت شترمرغ در جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از تولید سالانه ۳۱ تن گوشت شترمرغ در این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه ۳۱ تن گوشت شترمرغ در جوین

علی‌اکبر قارزی با اشاره به اینکه شترمرغ از لحاظ مقاومت در برابر ناملایمات طبیعی و در مقابل کمبود آب و غذا به شتر شباهت دارد، افزود: گوشت شترمرغ به لحاظ برخورداری از درصد چربی پایین دارای ارزش غذایی بالاست.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ واحد صنعتی و سنتی پرورش شترمرغ در این شهرستان در مجموع با تعداد ۱۰۰۰ قطعه شترمرغ در این شهرستان در حال فعالیت است، افزود: شهرستان جوین به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و تنوع آب و هوایی دارای ظرفیت ویژه‌ای جهت اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه سالانه ۳۱ تن گوشت شترمرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود، افزود: شترمرغ معمولا در سن هفت الی هشت ماهگی با وزن متوسط ۹۰ الی ۱۱۰ کیلو(حتی در مواردی تا ۱۴۰ کیلو) به مرحله کشتار می‌رسد که تولید خالص برای هر شترمرغ به طور میانگین ۴۰ کیلو است.

وی اظهار کرد: در شهرستان جوین ۱۰۰۰ قطعه شترمرغ در قالب ۱۰ واحد پرورش شترمرغ شامل هشت واحد سنتی و ۲ واحد صنعتی در حال فعالیت است که موجب ایجاد اشتغال برای ۶۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

قارزی با اشاره به مقاومت بالای شترمرغ در برابر امراض و بیماری‌ها افزود:  شترمرغ در میان دیگر طیور بیشترین مقاومت را در برابر بیماری و شرایط محیطی دارد؛ به همین دلیل پرورش این پرنده می‌تواند هم به صورت سنتی و هم به شکل صنعتی در محیط روستا فعال باشد.

وی تصریح کرد: پرورش شترمرغ، تولید گوشت آن و استفاده از این پرنده در صنایع جانبی اشتغال زایی مناسبی را به همراه دارد، به طوری که بسیاری از مردم شهرستان می‌توانند این پرنده را در روستاها به روش سنتی پرورش دهند چرا که هزینه‌های نگهداری و پرورش آن پایین است و منفعت زیادی برای مردم روستانشین به همراه دارد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها