مستند بلند "مدمره" به جشنواره فیلم کانال باستان‌شناسی آمریکا راه یافت

مستند بلند "مدمره" به کارگردانی خدیجه نیسی، کارگردان خوزستانی نامزد حضوردر نوزدهمین جشنواره بین المللی کانال باستان شناسی آمریکا شد.

مستند بلند "مدمره" به جشنواره فیلم کانال باستان‌شناسی آمریکا راه یافت

این فستیوال از چهارشنبه 11 مه تا یکشنبه 15 مه 2022(۲۱اردیبهشت۱۴۰۱ الی ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) در مرکز شهر یوجین واقع در اورگان برگزار می شود.

مستند بلند مدمره روایت آوارگی مردمی است که سال ها پیش در جنگ ایران و عراق، شهر خود (خرمشهر)را رها کردند و ساکن مشهد شدند؛ آنها با کوله باری از هیچ پای در دیاری جدید گذاشتند و برای خود خرمشهری جدید ساختند تا تسکینی باشد بر دردها و رنج هایشان.

این فیلم در شرکت پیدایش نو آوای هنر هفتم به تهیه کنندگی حسن کول آبادی تولید شده است.

 خدیجه نیسی اولین اثر در کارنامه هنری خود را با عنوان مسافران طوس در سال(۱۳۹۴) کارگردانی کرد که این مجموعه شامل ۶ قسمت ۳۵ دقیقه ای می شود و پس از آن مجموعه مستند دوباره زندگی(تولید شده در شبکه مستند)۱۳۹۷ و در نهایت مستند «مدمره» نخستین فیلم بلند این کارگردان است که با اولین حضور خود در یک جشنواره بین المللی نامزد دریافت جایزه، گردید.

جشنواره فیلم کانال باستان‌شناسی آمریکا با هدف استفاده از رسانه (فیلم‌ها، اخبار، تفسیرها، برنامه‌های تعاملی و غیره)، رسانه‌های اجتماعی و سایر امکان‌های تلویزیون کابلی و آنلاین، رویدادهای ویژه نمایش فیلم، مشارکت با تهیه‌کنندگان فیلم و برنامه و انتقال پیام اصلی خود در جهت حفظ و ارزش‌گذاری گنجینه باستان‌شناسی انسانی، مسابقه بین‌المللی فیلم سالانه را برگزار می کند

خدیجه نیسی مستندساز ۴۶ ساله اصالتا اهوازی است که حالا شش سال از سکونتش در شهر مشهد می‌گذرد. او که دوران کودکی‌اش را در جنوب کشور سپری کرده حالا مجتمع شهید بهشتی را قلب گرم و تپنده این شهر می‌داند. خرمشهری کوچک در دل شهر مشهد که زندگی جنوبی در آن جریان دارد. او به دلیل پیوند‌هایی که با این مردم دارد تصمیم به ساخت مستندی هویتی از مردم این نقطه از شهر می‌گیرد. «مدمره» به‌معنای ویران‌شده چهارمین کار جدی خدیجه نیسی روایت مردم مهاجر خوزستانی است. مردمی که یک روز از میان ویرانه‌های شهرشان به ناگاه سر از شهری دیگر در آوردند. حالا سال‌هاست که از این مهاجرت می‌گذرد، اما آن‌ها هنوز که هنوز است شهرشان را رها نکرده‌اند و در کنار هم خرمشهری کوچک را در دل این شهر تشکیل داده‌اند.

IMG-20220110-WA0022

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها