جدیدترین وضعیت سیل در کرمان/ انسداد راه ۱۳۲ روستا و قطع برق و آب برخی مناطق

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زده در جنوب این استان گفت که تلاش برای بازگشایی راه ۱۳۲ روستا و نیز برقراری اتصال برق و آب برخی روستاها همچنان ادامه دارد.

جدیدترین وضعیت سیل در کرمان/ انسداد راه ۱۳۲ روستا و قطع برق و آب برخی مناطق

مجید سعیدی ظهر سه شنبه در گفت وگوی زنده با شبکه خبر اظهارداشت: راه ۱۶۵ روستا مسدود شده بود که راه ۳۳ روستا تاکنون بازگشایی شده است.

به گفته وی ۹ راه اصلی، فرعی و بین استانی در مجموع در نتیجه تخریب پل یا خسارت سیلاب مسدود شده بود که تنها سه راه باقی مانده و تلاش برای برقراری ارتباط آنها جریان دارد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی قدرتمند طی ۲ روز اخیر ۹ شهرستان استان را دچار مشکلات بیشتری کرده است افزود: یکهزار و ۷۲۵ منزل شهری و روستایی دچار آبگرفتگی شدید و ورود گل و لای شدند که کار تخلیه در آنها جریان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان اظهارداشت: برق ۳۵ روستا در شهرستان های جنوب استان کرمان قطع شده بود که برق ۱۴ روستا برقرار شده و تلاش برای برقراری برق سایر روستاها هم ادامه دارد.

سعیدی همچنین گفت: آب ۵۰ روستا قطع شده بود که با تلاش های انجام شده شبکه آب روستاها تاکنون برقرار شده و همچنان آب ۱۷ روستای دیگر قطع است؛ تامین آب در این روستا ها با آبرسانی سیار یا توزیع آب معدنی درحال انجام است.

آخرین وضعیت سیل در کرمان/انسداد راه ۱۳۲ روستا و قطع برق و آب برخی مناطق

فرونشست زمین در منوجان

وی تاکید کرد: همچنین در روستای گنج آباد شهرستان منوجان فرونشست زمین داشتیم که آسیب جدی به برخی واحدهای آنجا وارد آمده است.

به گفته سعیدی توزیع بسته های غذایی و معیشتی و نیز امدادرسانی با تحویل چادر توسط هلال احمر و دیگر گروه های جهادی و اداری در جریان است.

وی گفت: آمادگی هلال احمر و نیروی انتظامی برای امدادرسانی هوایی در برخی مناطق کوهستانی که دسترسی به آنها مقدور نبوده وجود دارد اما منتظر مهیا شدن شرایط جوی هستیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها