رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

مرغ تولیدی در مرغداری‌ های چهارمحال و بختیاری مازاد بر نیاز است

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه تولید مرغ در استان مازاد بر نیاز است، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد را خریداری و منجمد می‌کند، تاکنون 55 تن مرغ در استان خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

مرغ تولیدی در مرغداری‌ های چهارمحال و بختیاری مازاد بر نیاز است

عطاء‌االله ابراهیمی ۸ دی‌ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بحث شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل زمستان یکی از موضوعات بسیار مهم است، اظهار کرد: بنابراین باید کنترل و نظارت بر مرغداری‌ها افزایش پیدا کرده و تامین واکسن نیز در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه تولید مرغ در استان مازاد بر نیاز است، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد را خریداری و منجمد می‌کند، تاکنون ۵۵ تن مرغ در استان خریداری و ذخیره‌سازی شده و همچنین جدول زمانبندی برای کشتار مرغ تهیه شده است.

وی افزود: در دی‌ماه سال‌جاری ۳۳۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری انجام شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان جوجه‌ریزی با افزایش ۳۹ درصدی روبرو بود، از ابتدای سال نیز تاکنون ۱۲ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۶۸ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه بحث کشاورزی قراردادی در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است، توضیح داد: ۱۲۰۰ هکتار از اراضی استان در این راستا تحت کشت چغندر گرفت، همچنین در بحث کشت قراردادی گندم با کارخانه‌های آرد استان، ۲۰۰۰ هکتار زیر کشت گندم برای تامین نیاز کارخانه آرد خوشه و ۲۰۰ هکتار نیز برای تامین نیاز کارخانه آرد کیار می‌رود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین میوه شب عید، یادآور شد: پیش‌بینی‌های لازم برای خرید ۱۰۰۰ تن سیب و پرتقال صورت گرفته که نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری روبرو است، مباشران برای خرید میوه عید مشخص شده‌اند.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۲ هزار ۷۷ تن جو، ۱۶ هزار و ۱۴۸  ذرت و ۲۱ هزار و ۶۹ تن کنجاله سویا توسط پشتیبانی امور دام در راستای تنظیم بازار در چهارمحال و بختیاری توزیع شده است، همچنین ۵۵ تن مرغ منجمد و ۴۹ تن دام مازاد عشایر نیز درهمین راستا خریداری شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نظر
    0

    پس چرا مرغ ارزون نميشه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها