فرماندار رفسنجان:

بعضی روستاهای رفسنجان به دلیل نداشتن آب شرب و بهداشتی تخلیه شده‌اند

فرماندار رفسنجان گفت: اقدامات خوبی در گذشته شروع شده و الان مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای آب شرب روستاها اختصاص پیدا کرده که کار بسیار بزرگی است چرا که مناطقی که آب شور مصرف می‌کنند و حتی بعضی مناطق که آب بهداشتی هم ندارند از این طرح آبرسانی طی سه سال بهره‌مند می‌شوند.

بعضی روستاهای رفسنجان به دلیل نداشتن آب شرب و بهداشتی تخلیه شده‌اند

علی‌اکبر پورمحمدی در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: این طرح کل نوقات، مناطق کشکوئیه، حومه غربی و شرقی را پوشش می‌دهد و مردم این مناطق از آب تصفیه‌شده و سالم بهره‌مند خواهند شد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد:  تأمین آب هم در دستور کار باشد؛ از همین الان برای سه، چهار سال آینده کارها را پیش ببریم و این نباشد که هزینه کنیم بعد بگوییم آب نیست. در حال حاضر بعضی روستاها به دلیل نداشتن آب شرب و بهداشتی تخلیه شده‌اند.

فرماندار رفسنجان در خصوص آب کشاورزی  گفت: جلسه‌ای با انجمن و اتحادیه صنف کشاورزی برگزار کردیم و امیدواریم با همکاری این اعضا گام‌های خوبی در حوزه آب کشاورزی برداریم. در بخش کشاورزی باید کاری انجام دهیم که وضع موجود حفظ شود که ۴۰ هزار خانوار که از بخش کشاورزی ارتزاق می‌کنند دچار مشکل نشوند.

وی تاکید کرد: اگر ببینیم دستگاهی مانع از اجرایی شدن فکر کشاورزان که طرح‌های بسیار خوبی مطرح کرده‌اند، می‌شود با آن دستگاه برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه و ماندگاری شهرستان باید همه دست به دست هم بدهیم، بین مسئولین باید وحدت باشد و اختلافی نباید وجود داشته باشد، افزود: برای مردم اشتغال مهم است و باید زمینه های اشتغال را برای جامعه فراهم کرد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: زمینه‌ها را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم که اگر اشتغال ایجاد شود مسائل جنبی حل می‌شود و از آسیب های اجتماعی پیشگیری خواهد شد. باید تلاش کنیم مردم در اشتغال خانگی، کارگاه تولیدی متوسط و بزرگ موفق شوند و درآمد خانواده‌ها افزایش پیدا کند.

پورمحمدی از تشکیل ستاد توسعه شهرستان خبر داد و گفت: تلاش کنیم طرح‌هایی که معرفی می‌شود با کمک مجتمع مس به عملیاتی برسند. از وضع موجود نباید قانع باشیم؛ نگاه‌مان باید فراتر باشد.

وی اضافه کرد: اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در شهرستان کم نیستند، که اگر بتوانیم از ۱۰ درصد این ظرفیت و ایده‌های خوبی که دارند استفاده کنیم می‌توانیم در توسعه ماندگار شهرستان موفق شویم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خزان
    0

    تصور جیره بندی آب نفس را در سینه حبس میکند.با ایران شما بیسوادان چه نکردید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها