دبیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون معرفی می شود/ پنهان شدن چهره محروم گلستان پشت زیبایی های بصری

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور با اشاره به حضور وزیر اقتصاد در منطقه آزاد تجاری اینچه برون، گفت: فردا دبیر اجرایی منطقه آزاد تجاری اینچه برون معرفی خواهد شد.

دبیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون معرفی می شود/ پنهان شدن چهره محروم گلستان پشت زیبایی های بصری

دکتر سعید محمد امشب چهارم آذرماه در نشست با نخبگان استان گلستان که در سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد با اشاره به لزوم بهره مندی از نظرات نخبگان برای ایجاد توسعه پایدار، اظهار کرد: من شخصا از ظرفیت های بی نظیر استان گلستان در حوزه های مختلف مطلع هستم و معتقدم طی سالهای متمادی این ظرفیت ها نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه چهره زشت عقب ماندگی توسعه استان گلستان پشت زیبایی های طبیعی اش پنهان‌شده است، افزود: حضور نام این استان در رده های آخر تقریبا بخش عمده ای از شاخص های توسعه تامل برانگیز است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور با تاکید بر اینکه گلستانی ها نگبه جای تقلید از استان های دیگر برای رسیدن به توسعه باید از مزیت های رقابتی خود بهره ببرند، خاطرنشان کرد: کشاورزی، دامپروری و شیلات از جمله مهم ترین این مزیت هاست.

محمد از معرفی دبیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون در روز جمعه با حضور وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: فردا به همراه وزیر اقتصاد با حضور در این منطقه ضمن بازدید از روند اجرای کار نقشه توسعه آینده را نیز بررسی خواهیم کرد.

اجرای پیوست های فرهنگی در مناطق آزاد تجاری

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد تجاری به دنبال ایجاد پیوست فرهنگی برای این مناطق هستیم، ادامه داد: نباید در این مناطق از توسعه فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی غافل شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور با ضروری دانستن دخیل کردن مردم در منافع اقتصادی منطقه آزاد اینچه برون، گفت: می توان به جای اعطای وام های بدون برنامه که بعضا به خرید خودرو و صرفا رانندگی می انجامد مردم را با همان تسهیلات سهامدار شرکت های تعاونی و کارخانجات منطقه کرد. 

محمد خطاب به مسئولان استان گلستان و متولیان طرح اجرا و توسعه منطقه آزاد اینچه برون دستور تشکیل اتاق فکر نخبگان برای کمک به راه اندازی و اشتغال این منطقه را صادر و تصریح کرد: باید از ظرفیت نخبگان به عنوان بازوهای فکری در توسعه استان بهره مند شوید.

 در ابتدای این دیدار جمعی از نخبگان به بیان نظرات خود پرداختند. 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها