رئیس فراکسیون اصناف مجلس در نشست با رییس قوه قضاییه مطرح کرد:

دستگاه قضا در همین مدت کوتاه به اندازه ۱۰ سال کار‌های اساسی در کشور انجام داده است

رئیس فراکسیون اصناف مجلس گفت: در وضعیت کرونایی، نه تنها دولت به اصنافی که به صورت دستوری تعطیل شده بودند کمکی نکرد بلکه همه هزینه‌ها را از آن‌ها دریافت کرد.

دستگاه قضا در همین مدت کوتاه به اندازه ۱۰ سال کار‌های اساسی در کشور انجام داده است

شهباز حسن پور بیگلری، نماینده کرمان (بردسیر / سیرجان) ضمن تقدیر از اقدامات حجت‌الاسلام والسلمین محسنی اژه‌ای طی مدت اخیر و توجه جدی ایشان به تحقق هدف «تحول و تعالی» در سیستم قضایی کشور، عنوان کرد: در این مدت شاهد بودیم که تمامی جلسات، نشست‌ها و بازدید‌های رئیس قوه قضاییه بارقه‌ای از امید را در کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا در همین مدت کوتاه دوران تحول و تعالی به اندازه ۱۰ سال کار‌های اساسی در کشور انجام داده است، افزود: شهادت می‌دهم که اقدامات گسترده حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و همکاران ایشان در قوه قضاییه، روز به روز اعتماد مردم به نظام و انقلاب را افزایش داده است.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس سپس با اشاره به نقش بی‌بدیل اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ اقتصادی و در عین حال کم‌لطفی دولتمردان به این قشر از جامعه گفت: در وضعیت کرونایی، نه تنها دولت به اصنافی که به صورت دستوری تعطیل شده بودند کمکی نکرد بلکه همه هزینه‌ها را از آن‌ها دریافت کرد.

وی با بیان اینکه دولت طبق قانون موظف است ۳۰ درصد از جرایم مربوط به اصناف را به خود اصناف برگرداند، گفت: به عنوان کسی که پیگیر این کار در قوه مقننه بوده‌ام اعلام می‌کنم نه تنها به این قانون عمل نشده بلکه در مواردی اصناف مورد اجحاف نیز قرار گرفته‌اند.

حسن‌پور ضمن قدردانی از پیگیری‌های دستگاه قضا در خصوص ترک فعل‌های مسئولان، خواستار آن شد که دولت نیز به وظایف قانونی خود برای اصناف عمل کند.

وی با اشاره به آمار قریب به ۵ میلیون نفری جمعیت اصناف در کشور گفت که از این تعداد سه و نیم میلیون نفر به صورت رسمی جزو جمعیت اصناف هستند.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس با اشاره به عدم برخورد با قاچاق در مبادی ورودی به کشور و مرزها، از برخورد با مغازه‌داران شهر‌های مختلف به دلیل در اختیار داشتن کالای قاچاق انتقاد کرد.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس در پایان سخنان خود درخواست‌های اصناف کشور که در ۱۰ بند جمع‌آوری و مکتوب شده بود را به رئیس قوه قضاییه تقدیم کرد.

منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها