تأکید زاکانی بر جلب مشارکت های مردمی برای حل مشکلات تهران

شهردار تهران بر لزوم جلب مشارکت های مردمی برای حل و فصل مشکلات شهر تهران تاکید کرد و گفت: باید خود را به دریای بی پایان قدرت یعنی مردم متصل کنیم.

تأکید زاکانی بر جلب مشارکت های مردمی برای حل مشکلات تهران

علیرضا زاکانی در جلسه دیدار با نخبگان منطقه ۳ شهرداری تهران گفت: با بررسی اولیه و اجمالی منطقه ۳ متوجه می‌شویم که این منطقه فرهنگ پایه و فرهنگ پرور است و در کنار آن زمینه های حضور ملل مختلف را با توجه به اقتضائاتی که دارد داراست. برای انتخاب عنوان برای این منطقه بحث دیار فرهنگ و ملل عنوانی بود که انتخاب شد تا به رشد و تعالی و گسترش فرهنگ و همچنین تعامل بین ملل کمک کند.

وی افزود: در جلسه امروز با نخبگان این منطقه مسائل مختلفی مطرح شد که هر یک جای بحث و تبادل نظر ویژه دارد در این منطقه اقدامات شایسته ای انجام شده؛ اما مردم در محیط پیرامون خود بامشکلات وسختی‌هایی مواجه هستند همان طور که در تهران فاصله شمال و جنوب به شکل معناداری وجود دارد در داخل خود منطقه ۳ با چنین تقسیم بندی مواجه هستیم به شکلی که نقاطی در منطقه وجود دارد که از کمترین ها محروم هستند؛ لذا امیدواریم دست به دست هم سطح خدمت گذاری را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: قطعا اگر هر کسی کار خود را به درستی انجام دهد این دنیا گلستان خواهد شد. موضوع خدمت بحثی نیست که تنها با گرفتن مسئولیت و سمت انجام شود هر چند که گرفتن مسئولیت بار خدمت گذاری سنگین‌تر می‌کند. کسانی که به مسئولیت به عنوان جایگاه قدرت نگاه می‌کنند افراد کوچکی هستند و خود را از بسیاری از نعمت‌ها محروم می‌کنند و از سوی مقابل هر کسی که راهی دیار خدمت به مردم شود قطعا فرد ارزشمندی است.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که در تهران دریایی از نیازها وجود دارد، افزود: قطعا برآورده کردن این نیازها طوری نیست که از عهده یک مجموعه خدمت گذار همچون شهرداری بر بیاید. البته ما باید بپذیریم که مسئولیت داریم اما باید دست نیاز به سوی مشارکت مردم داشته باشیم. اگر تنها به این موضوع توجه کنیم که شهرداری نهادی خدماتی است و تنها خدماتی را به شهروندان ارائه می‌دهد؛ ظلم کرده ایم. اما اگر با قبول مسئولیت، آرمان شهری را در ذهن داشته باشیم و به سوی تحقق آن حرکت کنیم در حقیقت در مسیر رشد تعالی حرکت کردیم.

وی افزود: باید خود را به دریای بی پایان قدرت یعنی مردم متصل کنیم ظرف دو ماه و نیم گذشته که در مجموعه شهرداری خدمت شهروندان هستم در کنار شورا به عنوان مدیریت شهری اعلام کردیم که قادر به ارائه خدمت در حوزه نرم افزاری وسخت افزاری شهر هستیم و این مسیر را آغاز کرده ایم.

زاکانی با اشاره به وجود ۲۱ هزار معتاد متجاهر درتهران ، کودکان کار و معضلات دیگری در حوزه آسیب‌های اجتماعی همچون تکدی گری گفت: برخی از این موضوعات ناشی از فقر و یا یک فرهنگ غلط است. لذا همه باید کمک کنیم و پای کار باشیم تا در مسیر حل این معضلات گام برداریم ولی شهرداری برای رقم خوردن این اتفاق زمینه را فراهم می‌کند تا با مشارکت مردم این امر محقق شود. در سالهای گذشته آقایان با هر تفکری معتقد بودند که این وظیفه شهرداری نیست؛ اما در نگاه جدید ما معتقدیم همه در کنار هم در خدمت مردم هستیم. باید زمینه سازی کنیم تا خود مردم نقش آفرین باشد.

وی ادامه داد: مردمی سازی بر محور نخبگان مدنظر ما قرار گرفته تا در هر محله و منطقه‌ای با نخبگان و موثرین ها در محل مجمعی تشکیل شود تا هم هویت بخشی محقق شود و هم بتوانند برای محل خود تصمیم گیری کنند و در کنار این موارد برای کل شهر نیز تصمیم سازی کنند.

شهردار تهران با اشاره به مطرح شدن برخی از مشکلات در خصوص بیماری‌هایی همچون ای بی  در جلسه امروز گفت: چنین بیماری‌هایی زندگی را برای خانواده فرد مختل می‌کند؛ لذا ما باید در کنار این خانواده ها باشیم و نسبت به حل و فصل  مشکلات آنها گام برداریم. همان طور که در حوزه آسیب‌های اجتماعی این کار را انجام می‌دهیم. ما مکلف هستیم مسیری را برویم که به درستی افراد گرفتار اعتیاد  بازیابی شخصیتی و فیزیکی داشته باشند و در کنار این موارد باید به قابلیت‌هایی که در حوزه های مختلف جامعه وجود دارد نیز توجه کنیم.

وی افزود: در ماههای اخیر یکی از مواردی که دنبال کرده ایم این بوده که  برای خانواده بیماران که از شهرستان به تهران می‌آیند ودر چادر نزدیک بیمارستان اقامت می‌کنند به آنها خدمت درستی ارائه کنیم و نسبت به اسکان آن ها اقدام کنیم. در حوزه دست فروشی از حدود یک ماه پیش گفتیم موضوع استفاده از ظرفیت پارک‌ها در تهران که بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ پارک است، مورد بررسی قرار گیرد و امکانات آنها برآورد شود و مشخص شود که چه بخشی را می‌توانیم در اختیار این کار قرار دهیم.

زاکانی گفت: قطعا به صورت طبیعی با توجه به نیازهای بزرگی که در شهر وجود دارد ما توان انجام همه آنها به تنهایی را نداریم. لذا با تاکید بر جلب مشارکت مردم ایده های مختلفی را همچون تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه در هر محله را بررسی می‌کنیم تا از این طریق شهرداری بانک شهر و سایر دستگاهها سهم خود را پرداخت کنند و خود مردم کار را پیش ببرند. به این ترتیب ما فقط زمینه ای را فراهم می‌کنیم و مردم کار اصلی را انجام می‌دهند ونهایتا پیوستگی و شبکه ای در هر محل در مدار خود مردم تشکیل می‌شود.

شهردار تهران بار دیگر در خصوص کمک مجموعه شهرداری تهران در مورد موضوعات مختلف بیماران "ای بی" گفت: این موضوع در هیات دولت بحث شد و نامه ای هم به شهرداری زده شد که چه خدماتی را می‌تواند در این حوزه ارائه کند. امیدواریم در سطح ملی تصمیماتی اتخاذ شود و ما هم به عنوان نوکر مردم تا جایی که می‌شود خدمت رسانی خواهیم کرد. امیدواریم در مدار علم و دانش در منطقه ۳ که شاهد حضور دانشگاههای مختلف نیز هستیم با بهره گیری از ظرفیت این مراکز علمی شاهد توسعه علم و دانش و بهره گیری از علم و دانش در این منطقه باشیم.

 در پایان این جلسه توسط شهردار تهران از پاکبان که چک ۵۰۰ میلیونی را پس از پیدا کردن  به صاحب آن تحویل داد و همچنین خبرنگار ایرنا (سیدجواد آل داود) که هفته گذشته در هنگام پوشش برنامه تولد فرزند آن همزمان با پوشش آن برنامه بود، تقدیر شد.     

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دن کیشوت
    0

    همیشه برای حل مشکلات، دست به جیب مردم می برند، مهمترین مشکلی هم که دارند، طبق معمول تأمین هزینه‌های زندگی لاکچری خودشان و توله هایشان که همگی ساکن دیار شیطان بزرگ هستند و همچنین مخارج زندگی حسن نصرالله و مقاومت لبنان می‌باشد!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها