سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت گاز البرز:

گاز در البرز قطع نخواهد شد اما احتمال افت فشار وجود دارد

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت گاز البرز گفت: هرچند قطعی گاز نخواهیم داشت ولی ممکن است در برخی از روزها مشترکان شاهد افت فشار گاز باشند که این امر با مدیریت ستاد ملی گاز صورت می‌گیرد و تصمیم گیرنده شرکت گاز البرز نیست.

گاز در البرز قطع نخواهد شد اما احتمال افت فشار وجود دارد

حسن نوروزیان با اشاره به افزایش میزان مصرف روزانه گاز در البرز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان مصرف روزانه گاز در استان به طور میانگین بین ۲ تا ۵ میلیون متر مکعب بیشتر شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این افزایش مصرف به ورود زود هنگام موج سرما و برودت هوا مربوط می‌شود و بخشی هم به خاطر افزایش تعداد مشترکان بوده است.

 نوروزیان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۵۰ هزار مشترک به مشترکین گاز البرز اضافه شده، توضیح داد: علیرغم افزایش مصرف، تمهیدات لازم برای اینکه در ماه‌های پیش رو قطعی گاز نداشته باشیم اندیشیده شده است.

وی افزود: قبل از ورود به فصل سرد، تعمیرات ایستگاه‌های گازرسانی و اصلاح این شبکه  انجام شده و هیچ قطعی گاز برنامه ریزی شده ای نخواهیم داشت.

این مسئول تاکید کرد: هرچند قطعی گاز نخواهیم داشت ولی ممکن است در برخی از روزها مشترکان شاهد افت فشار گاز باشند که این امر با مدیریت ستاد ملی گاز صورت می‌گیرد و تصمیم گیرنده شرکت گاز البرز نیست.

وی اضافه کرد: با ایجاد خط ۳۶ اینچ انتقال گاز از بویین زهرا به کرج دغدغه تامین گاز البرز برای ۵۰ سال آینده مرتفع خواهد شد.

نوروزیان گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته ۸۰ درصد فرایند ایجاد این خط تا پایان سال به اتمام می رسد و این خبر خوشی برای همه البرزنشینان است.

وی گفت: ما در بحث گاز به هیچ مشترکی نمی گوییم گاز مصرف نکند یا کم مصرف کند بلکه بر مصرف بهینه آن تاکید داریم و اگر این اتفاق بیفتد، مشکلی از لحاظ افت فشار گاز در کشور نخواهیم داشت.

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت گاز البرز تاکید کرد: متاسفانه برخی از مشترکان به جای اینکه در یک ساختمان یک بخاری روشن کنند، سه بخاری روشن می‌کنند و در کنار آن پنجره خانه را باز می‌گذارند که این مساله با مدیریت مصرف منافات دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها