محمد مالی، سردبیر روزنامه خوزی ها:

مسامحه مسئولان خوزستان و بیکاری 1300 نفر

در حال تماشای دومین مصاحبه گزارش رئیس‌جمهور رئیسی به مردم بودم که رئیس‌جمهور به تعطیلی کارخانه‌ای با 600 نفر نیرو اشاره کرد در حالی که با کوچک‌ترین حمایت می‌شد از تعطیلی این کارخانه جلوگیری کرد.

مسامحه مسئولان خوزستان و بیکاری 1300 نفر

همان وقت به یاد خبرهایی که از تعطیلی یک کارخانه تولید ماسک در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز شنیدم، افتادم. از این کارخانه بازدید کردیم در شرایطی که تنها یک نگهبان مشغول مراقبت از کارخانه‌ای با وسعت 1 هکتار بود که حداقل 100 میلیارد تومان در آن سرمایه‌گذاری شده است. نگهبان کارخانه با افسوس و بغض می‌گفت تا سه ماه پیش 1370نفر در این کارخانه و در 3 شیفت مشغول به کار بوده‌اند. از سوله‌های شیک و اما خالی از کارگر کارخانه بازدید کردیم، صدها دستگاه بدون اپراتور و سکوت دردناکی که در کارخانه حاکم بود و هزاران ماسک و ده‌ها تُن ماده اولیه که بلااستفاده بود، رگِ غیرت هر ایرانی مدافع تولید ملی که می‌داند بیکاری یک فرد، متلاشی شدن یک یا چند خانواده است را خواهد جنباند و قلب هر بازدید کننده‌ای را به درد می‌آورد. این کارخانه با تولید 2 میلیون ماسک در هر شبانه‌روز توانسته بود علاوه بر تامین نیاز داخل و اشتغال 1370 نفر، درهای صادرات را بگشاید و زمینه صادرات غرورآفرین به 17 کشور اروپایی را فراهم کند.

این در حالی است که مدیر کارخانه مذکور آمادگی خود را برای راه‌اندازی مجدد کارخانه در صورت توجه مسئولین اعلام کرده و با توجه به قرارداد دو ساله صادرات محصولات این کارخانه به کشورهای اروپایی، ارزآوری قابل ملاحظه کارخانه باعث شکوفایی بخش خصوصی در استان محروم خوزستان خواهد شد. افسوس که 18 نماینده خوزستان در مجلس؛ حتی یک بار پیگیر مشکلات این کارخانه نبوده‌اند. افسوس...
حالا اما دقیقاً 3 ماه از تعطیلی کارخانه بزرگ تولید ماسک اهواز می‌گذرد و کَک مسئولان خوزستان نگزیده و انگار نه انگار که 1370 نفر از اقشار مستضعف و ضعیف شهر اهواز به‌طور مستقیم در این کارخانه مشغول به کار بوده‌اند.
از آن‌جایی که در 3 ماه گذشته هیچ‌کدام از مسئولان محلی و استانی از این کارخانه که در روزهای سخت تحریم به همت بخش خصوصی و بدون یک ریال کمک دولتی و بانکی به میدان جهاد سلامت آمد، سراغ نگرفته و دیدن نکرده‌اند، به‌جاست شخص رئیس‌جمهور که پرونده‌های تعطیلی کارخانه‌جات اشتغال‌آفرین را خود دنبال می‌کنند، معاون اول، وزیر کار، و سایر مسئولان عالی‌رتبه کشور به موضوع حل مشکلات این کارخانه ورود کنند! سوال اساسی اما این است پس آن‌همه شعار برای حمایت از تولید و اشتغال بومی کجا رفت؟ آدرسی که می‌تواند قفل معیشت 1370 خانواده اهوازی را بگشاید اهواز، شهرک صنعتی شماره 2، کارخانه تولید ماسک است.

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها