معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

قارچ سیاه در کردستان/ شناسایی ۹ بیمار مبتلا

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان خبر داد.

قارچ سیاه در کردستان/ شناسایی ۹ بیمار مبتلا

صدیق جدید الاسلام اظهار کرد: قارچ سیاه بیماری جدیدی نبوده و در اثر یک نوع قارچ خطرناک به اسم «موکورمایکوزیس» که معمولاً روی مواد آلی رشد کرده به انسان منتقل می‌ شود و این بیماری در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، دیده می‌شود.

وی در خصوص ارتباط قارچ سیاه که اخیراً شایع شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این قارچ در کشور شیوع پیدا کرده و هم زمان استان ما راهم در بر گرفته است به طوری که تا کنون ۹ مورد بیمار شناسایی و بستری شده اند.

جدید الاسلام اظهار داشت: کمیته متشکل در استان شامل تیم عفونی، چشم پزشک، متخصص گوش و حلق و بینی، داخلی و مدیر دارویی تشکیل شده است که پیشگیری از بیماری قارچ سیاه و چگونگی جلوگیری از شیوع این بیماری و درمان آن در استان را برعهده دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مرکز درمانی بیمارستان کوثر با اختصاص یک بخش درمانی به این ۹ بیمار تمام تلاش خود را برای درمان و جلوگیری از شیوع آن به کار برده است.

جدید الاسلام خاطر نشان کرد: قارچ سیاه در افرادی که دارای نقص ایمنی بدن، دیابت و فشارخون بالا هستند، بیشتر بروز می‌یابد و با توجه به اینکه سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌ کند، زمینه بروز این بیماری نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: از دیگر علائم بیماری قارچ سیاه ریوی می‌توان به تب، سرفه کردن، درد قفسه سینه و تنگی نفس اشاره کرد و دیگر عوارض این بیماری به صورت تاول یا زخم و ضایعات پوستی ظاهر و ناحیه آلوده، سیاه می‌شود.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی با توصیه به پزشکان و کادر درمان در مورد شناسایی این بیماران گفت: باید هشدارهای لازم به مردم در این خصوص داده شود تا با خود مراقبتی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خود را از مبتلا شدن به هر نوع از این بیماری حفظ کنند.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها