معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان خبر داد:

اعزام کاروان سلامت و معیشت اصفهان به سیستان و بلوچستان

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اعزام کاروان سلامت و معیشت از اصفهان به سیستان و بلوچستان، گفت: پروژه آبرسانی به یکی از روستا های منطقه دشتیاری اجرا شد.

اعزام کاروان سلامت و معیشت اصفهان به سیستان و بلوچستان

محمد نوید متقی با بیان اینکه هر سال براساس دستورالعمل جمعیت هلال احمر، کاروان های امدادی از استان های کشور به چهار استان با بیشترین محرومیت اعزام می شوند، اظهار کرد: از چهار سال قبل کاروان های هلال احمر به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان برای خدمت رسانی اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر اصفهان نیز چهار سال است کاروانی به مناطق محروم کشور اعزام کرده است، گفت: کاروان هلال احمر اصفهان سال اول و دوم به سیستان و بلوچستان، سال سوم به خراسان جنوبی و امسال به منطقه دشتیاری از استان سیستان و بلوچستان که به تازگی شهرستان شده اعزام شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: دشتیاری شهرستان شمالی در چابهار است که از محرومیت زیادی رنج می برد و زیرساخت های یک شهرستان را ندارد، به طوری که در کل شهرستان حتی یک بیمارستان هم وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه کاروان هلال احمر اصفهان در منطقه دشتیاری و باهوکلات در دو محور دارو، درمان و توانبخشی و موضوعات فرهنگی اجتماعی خدمات رسانی کرد، گفت: در بخش سلامت خدمت رسانی کاروان اعزامی از اصفهان در زمینه دندانپزشکی، توانبخشی، ویزیت پزشک عمومی و متخصص، روانپزشکی و روانشناسی، جراحی های سرپایی، آموزش های امدادی، بهداشت خانواده، و توزیع دارو به صورت رایگان توسط تیم تخصصی ۱۸ نفره انجام شد. مراجعات مردم بسیار زیاد بود و حتی حجم زیاد داروها در دو روز اول به اتمام رسید و برای روزهای بعدی دوباره دارو خریداری کردیم.

متقی با بیان اینکه در محور فرهنگی و اجتماعی نیز کاروان اعزام شده در جهت ایجاد نشاط و شادابی در روستاهایی که در محرومیت کامل هستند تلاش کرد، گفت: امکانات فرهنگی، ورزشی، اسباب بازی و لوازم التحریر همراه داشتیم و در کنار این ها بسته های معیشتی توزیع شد. همچنین اهدای ۵۵۰ جفت کفش، فرش، دستگاه اکسیژن ساز و چند مورد اعزام به اصفهان برای پیگیری درمان انجام شد.

وی یکی از مهم ترین اقدامات کاروان اعزامی از اصفهان را آبرسانی به یکی از روستاهای منطقه دشتیاری دانست و افزود: برخی از روستاهای این مناطق هیچ آبی ندارند، در این راستا علاوه بر ۱۵ تانک چند هزار لیتری و آب معدنی که به این مناطق بردیم، پروژه آبرسانی با بیش از یک میلیارد ریال هزینه اجرا شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۳۵ نفر از اصفهان به منطقه دشتیاری اعزام شدند، تصریح کرد: به جز پنج نفر از پرسنل هلال احمر، مابقی نیروها داوطلب و شامل پزشک، پرستار، تکنسین دارویی، دندانپزشک، روانشناس، روانپزشک، مربی امداد، مربی و کارشناس مذهبی، راننده، نیروی تاسیسات و نیروهای فنی و تخصصی و پشتیبانی بودند.

وی در مورد اعتبار هزینه شده از سوی کاروان هلال احمر اصفهان در منطقه دشتیاری نیز گفت: دو اعتبار برای این موضوعات درنظر می گیریم که یکی برای پشتیبانی است و از محل اعتبارات جمعیت هلال احمر پرداخت می شود. اعتبار دوم کمک های خیرین است که صرفا برای ارائه خدمات به مردم استفاده می کنیم. در مجموع نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک های خیرین استان اصفهان در آن منطقه هزینه شد.

متقی با اشاره به چهار سطح عملیاتی کاروان های سلامت و معیشت هلال احمر، توضیح داد: اعزام کاروان های هلال احمر در سطح شهرستان، استان، ملی و گاهی بین المللی است. هر سال یکی دو طرح ملی و حدود ۲۰ طرح درون استانی داریم که کاروان های هلال احمر در استان به مناطقی همچون خور و بیابانک و پشت کوه فریدونشهر و مناطق حاشیه ای و محروم کلانشهر اصفهان اعزام می شوند. خدمات رسانی کاروان های درون استانی در سطح کوچک تر و شامل ویزیت و اهدای داروی رایگان و کمک های معیشتی است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان با ابراز تأسف از محرومیت زیاد در برخی از مناطق کشورمان، گفت: محرومیت در این مناطق چند بعدی است و به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان مردم هم مشکل آب دارند، هم مشکل بهداشت، هم کرونا، هم مشکلات معیشتی و امکانات دارند. رفع محرومیت در این مناطق همت والای مسئولان و کمک مردم را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به ۲۰ هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر اصفهان داریم، خاطرنشان کرد: داوطلبان با کمک مالی و یا حضور خود می توانند برای خدمت رسانی به مناطق محروم به جمعیت هلال احمر کمک کنند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها