رئیس سازمان صمت استان:

۱۱واحد صنعتی خراسان‌جنوبی به چرخه تولید برگشتند

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: طی پنج ماهه سال جاری ۱۱ واحد تولیدی خراسان جنوبی به چرخه تولیدی برگشتند.

۱۱واحد صنعتی خراسان‌جنوبی به چرخه تولید برگشتند

عباس جرجانی اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی در بخش صنعت ۱۲ هزار نفر، در بخش صنعت ۱۳ هزار و در حوزه تجارت نیز ۸۷ هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: در بخش صنعت ۵۵۴ واحد دارای پروانه بهره‌برداری داریم که بخشی از آنان به دلایلی تعطیل شده‌اند که علت آن نیز در کارگروه‌های مختلف در حال رصد و پیگیری است.

جرجانی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰ جلسه با حضور استاندار و ۱۰ جلسه با حضور معاونان استاندار برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی برگزار شده است، گفت: ما در خراسان‌جنوبی محصولات تولیدی فراوانی چون تایر، سیمان، چینی بهداشتی و کاشی و سرامیک و اکسید منیزیم را داریم که برخی از این محصولات در نقاط دیگر کشور نیز تولید نمی‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه در بخش زغال سنگ و واحدهای فرآوری زغال سنگ رتبه اول و در بخش کاشی و سرامیک نیز رتبه دوم تولید را داریم، بیان‌کرد: همچنین در لاستیک خودرو رتبه چهارم کشور و در استخراج معادن نیز رتبه هفتم کشوری برای استان ما است.

فعالیت تنها ۱۱ واحد صنعتی بزرگ در خراسان‌ جنوبی

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: کمتر از ۱۱ واحد بزرگ صنعتی در خراسان جنوبی داریم که در شکل کاری خود بالای ۲۵۰ نفر اشتغال‌زایی دارند و واحدهای متوسط ما نیز حدود ۱۸ نفر اشتغال‌زایی و بقیه واحدها نیز زیر ۵۰ نفر اشتغال‌زایی دارند.

جرجانی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در کارگروه تسهیل انجام دادیم این است که تلاش کردیم واحدهایی که از چرخه تولید خارج شده بودند را به چرخه برگردانیم و در سال ۹۹ نیز ۲۰ واحد تولیدی با تلاش‌های مستمر به چرخه تولید برگشتند.

وی با اشاره به اینکه در همین پنج ماهه ۱۱ واحد تولیدی به چرخه تولیدی برگشتند، بیان‌ کرد: از ابتدای سال ۹۵ و آغاز اجرایی شدن قانون رفع موانع تولید تاکنون ۳۶۲ جلسه در بحث رفع موانع تولید در خراسان‌جنوبی برگزار و دو هزار و ۹۸۰ پرونده نیز مورد بررسی قرار گرفت و برای برخی واحد نیز سه جلسه برگزار کردیم.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد مصوبات در خراسان‌ جنوبی به ثمر نشسته است، گفت: در سال جاری سامانه‌ای تعریف شده تا مشکلات از این طریق پیگیری شود.

جرجانی با اشاره به اینکه ۷۱۸ میلیارد تومان در سال ۹۹ در بحث رونق تولید پرداخت شده است، اظهار کرد: ۹۰ میلیارد تومان نیز از محل تبصره ۱۸ داشتیم و از شناور کشوری نیز حدود ۶۰ میلیارد تومان دریافت کردیم.

دستور ویژه برای واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد

وی گفت: طبق دستور استاندار واحدهایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد بودند را پیگیری کردیم که در شش ماهه اول سال به بهره برداری برسند.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل طلای خراسان‌جنوبی چهار واحد فرآوری طلا طراحی شد که یکی به بهره‌ برداری رسید و دو واحد نیز تا آبان ماه و یک واحد دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید که اشتغال بسیار خوبی خواهد داشت.

جرجانی با اشاره اینکه یک واحد صنایع مادر در بحث کاغذ حدود ۸۵ درصد و یک واحد نیز در حد ۳۰ درصد پیشرفت داشته است، یادآور شد: این واحدها نیز تا آذرماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ما ۷۰۰ پروانه بهره برداری معدنی داریم، یادآور شد: در شهریور ۹۹ تعداد ۲۶۰ واحد تعطیل شده داشتیم که با جلسات متعدد تلاش کردیم ۶۰ واحد را برگردانیم و رتبه واحدهای فعال ما در سطح کشور نیز رتبه چهارم است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد صادرات ما به کشور افغانستان انجام می‌شود، گفت: در چهارماهه گذشته ۴۸ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و در مجموع نیز ۲۶۲ میلیون دلار صادرات داشتیم.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها