استاندار:

۳۲.۶ درصد از جمعیت هدف در خراسان جنوبی واکسن زدند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان مطلوب است گفت: میانگین واکسیناسیون کشوری ۲۷ درصد و در سطح استان خراسان جنوبی ۳۲.۶ دهم درصد است.

۳۲.۶ درصد از جمعیت هدف در خراسان جنوبی واکسن زدند

حمید ملانوری اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی باید با بهره گیری از ظرفیت نیروی مقاومت بسیج که در همه بزنگاه‌های تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی حضوری چشمگیر و مؤثر داشته اند، با قدرت استمرار یابد.

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی یکی از موفق ترین برنامه‌ها در مدیریت بیماری کرونا در کشور بوده و شاید تفاوت مدیریت بیماری در کشور ما با سایر نقاط جهان اجرای همین طرح است که بر اساس آن موضوعاتی همچون بیماریابی، قرنطینه ، امدادرسانی و حمایت از بیماران در قرنطینه و غیره صورت گرفت.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات در مدیریت بیماری کرونا، جلوگیری از ورود و جابجایی ویروس کروناست، که در همین راستا منع تردد شبانه و شهر به شهر از نقاط نارنجی و قرمز توسط نیروی انتظامی در سطح استان و کشور به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد زیرساخت‌ها و ملزومات مورد نیاز برای اجرای این کار، توسط فرمانداران مهیا شود.

ملانوری به تلاش‌ های دانشگاه علوم پزشکی در مورد واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در این زمینه می توان به جذب سهمیه های مازاد واکسن اشاره کرد که سبب شده واکسیناسیون با قدرت در سطح استان ادامه یابد و تا این لحظه به بیش از 80 درصد افراد 60 سال واکسن تزریق شده که اتفاق بسیار مبارکی است و میانگین واکسیناسیون کشوری 27 درصد و در سطح استان خراسان جنوبی 32.6 درصد است.

در حال حاضر واکسیناسیون در 8 مرکز انجام می شود

وی با بیان این که در حال حاضر واکسیناسیون در 8 مرکز انجام می شود، گفت: در صورت نیاز، تمامی امکانات استان در نیروی مقاومت بسیج ، آموزش و پروش، ورزش و جوانان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در اختیار مدیریت بیماری کرونا است، ضمن این که باید برای هر مرکز واکسیناسیون یک مدیر داخلی یا مدیر صحنه در نظر گرفته شود تا با نظم دهی بیشتر، به انجام موفق تر واکسیناسیون کمک کند.

وی متذکر شد: لیست افرادی که در سن واکسیناسیون قرار دارند اما از انجام آن امتناع می ورزند، باید تا دو روز آینده آماده شود تا با مراجعه به درب منازل آنان در قالب طرح شهید سلیمانی، اقناع سازی صورت گیرد و با انجام واکسیناسیون توسط آنها، سطح ایمنی استان را ارتقای دهیم.

ملانوری با تأکید بر این که پروتکل شکنی مانع ادامه فعالیت‌ هاست، افزود: با افرادی که دستور العمل‌ها را رعایت نکرده و جان مردم را به خطر انداخته اند باید به طور جدی برخورد شود لذا سازمان تبلیغات اسلامی استان باید گزارش کاملی در مورد چگونگی برگزاری مراسم به کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا ارسال کنند تا هیئت‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت کرده اند مورد تشویق قرار گرفته و کسانی که پروتکل شکنی کرده اند، معرفی شوند.

به گفته وی بر اساس تأکید رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های واحدهای صنفی باید کاهش پیدا کند اما با کسانی که پروتکل شکنی می کنند، برخورد لازم صورت می پذیرد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر نگرانی‌ های موجود در مورد آسیب‌ های پساکرونا، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید عارضه‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه کاری خود را تا هفته آینده به کمیته امنیتی، انتظامی تحویل دهند تا پس از جمع بندی در ستاد کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مرزهای شرقی کشور همچنان به جهت ورود ویروس دلتا که همه دنیا را تحت تأثیر قرار داده، محل آسیب هستند لذا با توجه به شیوع گسترده گونه لاندا در بخشی از کشورهای جهان که سرعت شیوع بسیار بالاتری نسبت به دلتا دارد و واکسن گریز نیز است، باید مراقبت از مرز در استان به صورت جدی دنبال شود.

ملانوری در مورد بازگشایی مدارس استان نیز گفت: بازگشایی مدارس در ستاد ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با تصویب ستاد ملی و تأکید ریاست جمهور مقرر شد بازگشایی مدارس در اول مهر ماه همچون سال گذشته صورت پذیرد و بازگشایی مدارس و انجام فعالیت‌های آموزشی به صورت حضوری مستلزم فراگیری واکسیناسیون و ایجاد بستری مناسب است که سلامت دانش آموزان، معلمین، مدیران، عوامل سرویس مدارس و غیره را تضمین کند، لذا تا آن زمان کلاس‌ها به صورت حضوری دایر نمی‌شود.

وی تأکید کرد: مدیران باید از هر گونه اعلام نظر و اطلاع رسانی که باعث ایجاد نگرانی درمردم می شود، پرهیز کنند.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها