مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان:

مردم استان کردستان بیش از ۱۰میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان گفت: خوشبختانه مردم استان بیش از ۱۰میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

مردم استان کردستان بیش از ۱۰میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان از جمع‌آوری هدایا، نذورات و کمک بیش از یک میلیارد تومانی کردستانی‌ها به ستاد عتبات عالیات خبر داد و تصریح کرد: جمع‌آوری هر یک‌هزار تومان کمک مردمی در این استان به اندازه 100هزار تومانی استان‌هایی همچون قم، اصفهان و شیراز مهم است.

وی اذعان کرد: در سال اول فعالیت موکبی در عراق نداشتیم اما به فضل الهی و همت عاشقان حسینی، دو سال گذشته 40موکب داخلی در سطح استان و 4موکب بزرگ از بیجار، دلبران و سریش‌آباد کردستان در عراق راه‌اندازی شد که جای بسی شکر است

سادات با بیان اینکه جایگاه ولایت و اهل‌بیت(ع) در استان کردستان روز به روز ارتقا می‌یابد، عنوان کرد: هیچ کدام از اعضای ستاد عتبات عالیات حقوقی دریافت نکرده و فعالیت‌هایشان فی سبیل‌الله است.

وی با یادآوری اینکه در این شرایط کنونی تعهداتمان نسبت به کشور، بازسازی عتبات و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سنگین است، خاطرنشان کرد: صحن عقیله بنی هاشم در کربلا 60هزار متر مربع بوده که نیازمند یاری تک‌تک عزیزان میهن‌مان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه دولت کمکی به تکمیل این پروژه‌ها که برای رفاه زائران در عراق ایجاد شده، نمی‌کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی‌ها که توانایی مالی داشته، پول‌هایشان را در این حوزه هزینه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون عراق عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران شده است، این موفقیت‌ را حاصل فعالیت‌های شهید سلیمانی و ستاد بازسازی عتبات عالیات خواند و اظهار کرد: باید همه با هم برای بازسازی عتبات عالیات و جمع‌آوری نذورات، هدایا و کمک‌های مردمی تلاش کنیم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان با بیان اینکه براساس دستورالعمل ابلاغی برای هر یک نفر ایرانی جهت 5هزار تومان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: گر در همین استان به ازای هر یک نفر جمعیت، بیش از 8میلیارد تومان می‌توانیم جمع‌آوری کنیم.

وی با اذعان اینکه تامین تعهدات بازسازی عتبات عالیات در این شرایط و اوضاع اقتصادی بسیار سنگین است، گفت: گرچه از سوی ستاد به ارگان‌ها ورود کرده‌ایم اما انتظار می‌رود همه شهروندان کردستانی نیز هرکدام نیز به سهم و توانایی خود در این راه، ما را همراهی کنتد.

سادات افزود: انصافا سپاه بیت‌المقدس با مدیریت سردار حسینی و جانشین سرهنگ منتشلو فعالیت‌های خوبی در راستای ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان انجام داده‌اند به طوری‌که یکهزار نفر از نیروهای این مجموعه خدوم بسیج شده و از حقوق ماهیانه‌شان کمک خیرخواهانه می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه دادگستری، ارتش و نیروی انتظامی استان نیز برای بازسازی ستاد عتبات عالیات پای کار آمده و کمک‌ها و جلسات خوبی در این راستا انجام شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان با بیان اینکه تسهیلات بدون سود دراز مدت با اقساط پایین برای عاشقان و خادمان حسینی جهت بازسازی عتبات عالیات در استان در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: شهروندان می‌توانند با کمک‌هایشان در ساخت گنبد امام حسین(ع)، تهیه سند خشت و خرید زمین در کربلا مشارکت کنتد و در این رقابت حرق برای گفتن داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنوز برنامه نهایی اربعین مشخص و اعلام‌ نشده است، افزود: براساس اعلام مسئولان کشوری و دستورالعمل‌ها تا الان قرار بر این است که یک سری موکب‌های کلیدی و محوری از هر استانی از جمله استان کردستان به کربلا اعزام شوند.

سادات با بیان اینکه امسال اعزام موکب‌ها با تعداد محدود جدی است، تاکید کرد: باید موکب‌ها از هم‌اکنون واکسیناسیون انجام و آمادگی داشته باشند تا در صورت اعزام به مشکل برنخورند.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها