معاون آبزی‌ پروری شیلات استان خبر داد:

برداشت ۱۲۰۰ تن میگو در جنوب سیستان و بلوچستان

معاون آبزی‌ پروری شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: برداشت میگو تا شهریورماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲۰۰ تن میگو برداشت شود.

برداشت ۱۲۰۰ تن میگو در جنوب سیستان و بلوچستان

حمیدرضا نصیری با اعلام آغاز برداشت میگو از مزارع مجتمع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر اظهارکرد: در سال جاری با اقدامات صورت گرفته و همت بهره برداران سخت کوش پرورش میگو و تلاش جمعی شیلات، دامپزشکی و تحقیقات شیلات که در قالب کارگروه و کمیته فنی میگو استان صورت گرفت بیش از ۶۴۰ هکتار از مزارع پرورش میگو مجتمع گواتر زیرکشت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در سال آتی با توجه به اقدامات زیر بنایی شیلات در مجتمع گواتر و ورود مجتمع‌های پرورش میگو رودیک و کشت و صنعت مکران (گوردیم) به فرآیند تولید و پرورش میگو، شاهد افزایش قابل توجهی در سطح زیر کشت و تولید میگو در نوار ساحلی جنوب استان خواهیم بود.

وی افزود: اقدامات مناسب بهره برداران میگو در خصوص آماده‌سازی مزارع و همچنین فعالیت مراکز تکثیر میگو با همکاری های سازنده با مجموعه دامپزشکی استان و به ویژه ادارات دامپزشکی شهرستانهای چابهار و کنارک، همچنین مشاوره ها وکمک های فنی کارآمد مجموعه مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار در کنار اقدامات زیر بنایی شیلات استان و راهبری صنعت در قالب کارگروه و کمیته فنی به قرار گرفتن مدیریت صنعت در مسیر صحیح کمک شایانی نموده است.

وی تصریح کرد: برداشت میگو تا شهریورماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲۰۰ تن میگو برداشت شود.

معاون آبزی پروری شیلات استان افزود: امسال بیش از ۱۰۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر آماده فعالیت بودند که مباحثی همچون نوسانات قیمت ارز و به نوعی بی ثباتی شرایط اقتصادی کشور، بالا رفتن قیمت نهاده ها و هزینه های تولید، مسائل و مشکلات در تامین پست لارو (بچه میگو) به موقع و... باعث شد تمام اراضی آماده تحت کشت قرار نگیرند اما علی رغم مسائل و مشکلات مذکور در سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته داریم.

گفتنی است: آبزی پروری و بویژه آبزی‌پروری میگو در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان در ۴ شهرستان زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های قابل توجهی را به لحاظ تولید و تامین پروتئین با کیفیت و به تعبیری امنیت غذایی و همچنین ایجاد اشتغال را دارد و از مزیت های منطقه بوده که فعال سازی ظرفیت‌های آبزی پروری می تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی منطقه و کشور نقش بسزائی داشته باشد.

منبع: ایسنا

26

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد