رئیس اتاق اصناف استان:

شرط اصناف اصفهانی برای تعطیلی/ فقط در صورت تعطیلی تمام مراکز تجمعی دولتی و غیردولتی تعطیل می‌کنیم

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: اصناف استان اصفهان در صورت تعطیلی تمام مراکز تجمعی دولتی و غیردولتی «تعطیل» می‌کنند.

شرط اصناف اصفهانی برای تعطیلی/ فقط در صورت تعطیلی تمام مراکز تجمعی دولتی و غیردولتی تعطیل می‌کنیم

رسول جهانگیری با اشاره به شرط اصناف برای تعطیلی در روزهای کرونایی، اظهار داشت: بیش از 17 ماه از همکاری ما با دولت می‌گذرد و همه دستورالعمل‌هایی که دادند را ما انجام دادیم. وضعیت فراگیر کرونا در استان در همه زمینه‌ها وجود دارد و اگر مشخص شود علت اعظم سرایت ویروس اصناف هستند حتی مشاغل ضروری‌مان را هم تعطیل می‌کنیم تا هر چه زودتر زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه طبق گفته وزارت بهداشت که اصناف 10 درصد عامل انتقال ویروس کرونا هستند، گفت: با این‌حال به منظور حفظ سلامتی و ریشه‌کن شدن کرونا همچون 17 ماه گذشته تابع دستورات ستاد ملی کرونا هستیم ولی به شرطی که سایر ارگان‌های دولتی، غیر دولتی، خصوصی و خصولتی تعطیل شوند.

وی ادامه داد: اما اگر در اتاق‌های در بسته این تصمیم گرفته شود که بانک‌ها باز باشند و چک‌های کسبه را برگشت بزنند، ادارات باز باشند شکایات علیه کسبه را بررسی کنند، مالیات و دارایی و سایر ادارات باز باشند و به کارهای کلی خود بپردازند و اصناف عملا تعطیل و به این ادارات هدایت شوند و این امر شدنی نیست.

‌جهانگیری تصریح کرد: آیا بانک‌ها عامل 50 درصد انتشار ویروس کرونا نیستند؟ بالای 50 درصد پرسنل بانک‌ها به علت ارتباطات بالا به کرونا مبتلا شدند آیا سایر دستگاه‌ها مراجعات مردمی ندارند؟ اگر تصمیم تعطیلی کلی برای همه گرفته شود تابع دستورات هستیم ولی اگر فقط اصناف باید تعطیل شوند امکانپذیر نیست و این تاب آوری در بین اصناف وجود ندارد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با اشاره به اینکه ما از دستورات ستاد ملی کرونا نافرمانی نمی‌کنیم، اظهار داشت: ما می‌گوییم در تعطیلی مقابله با کرونا باید تمام دستگاه‌ها همراهی کنند و تعطیلی برای تمام مراکز تجمعی دولتی و غیر دولتی در نظر گرفته شود.

وی افزود: دولت باید هزینه بعضی از کارها را تقبل کند در صورتی که از ابتدا همه هزینه‌ها را خودمان پرداخت کردیم، دولت چه کاری برای اصناف کرد؟ بیش از چند ماه از درخواست ما مبنی بر واکسینه شدن بازرسان اصناف و اتحادیه می‌گذرد ولی حتی جواب نامه ما را نداده‌اند که حتی آن قسمتی که خطرپذیری بیشتری دارد را واکسینه کنند.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها