مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خبر داد:

پرداخت ۵۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌ شرقی از پرداخت ۵۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای ۴۲ هزار نفر در استان طی هفت سال گذشته خبر داد.

پرداخت ۵۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی

محمد کریم زاده با اشاره به تاسیس صندوق کارآفرینی امید کشور از سال ۷۲ و فرازونشیب‌های موجود بر سر انتخاب نام این صندوق، اظهار کرد: ۵۰ نفر در سطح ۲۰ شهرستان استان در صندوق‌ کارآفرینی امید فعالیت می‌کنند و صندوق کارآفرینی امید در خداآفرین نیز طی هفته دولت آتی افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که در راستای کسب اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها، باید اشتغال در روستاها تقویت شود، افزود: سهم بودجه صندوق کارآفرینی امید کشور در طول سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است‌.

وی با اشاره به انجام سه نوع نظارت قبل از پرداخت، حین پرداخت و بعد از پرداخت تسهیلات توسط این صندوق، گفت: اگر تسهیلات پرداختی منجر به اشتغال پایدار نشود، متقاضی بایستی تسهیلات خود را عودت دهد.

کریم زاده با تاکید بر این‌که سیاست صندوق کارآفرینی امید، حمایت از اشتغال و ایجاد شغل پایدار است، گفت: با توجه به این‌که آذربایجان شرقی در زمینه چرم و شهرک تخصصی چرم، کیف و کفش، مبلمان، صنایع دستی و... پتانسیل بالایی دارد، در طول یک سال گذشته بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان اعتبار برای انواع مشاغل از سوی صندوق پرداخت شده است.

وی افزود: شرکت‌های دولتی و خصوصی بسیاری در سطح استان وجود دارند که می‌توانند در راستای طرح نظر اشتغال با صندوق کارآفرینی امید همکاری داشته باشند. در این راستا نیز در ابتدا مناسباتی با کارخانه مس سونگون ورزقان انجام گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد سامانه تحفه برای اعطای تسهیلات به اصحاب رسانه، خبرنگاران و روزنامه نگاران، اظهار کرد: این سامانه براساس تفاهم نامه مشترک با وزارت فرهنگ و ارشاد منعقد شده است که تاکنون در آذربایجان شرقی ۴۲ نفر از این طریق برای دریافت تسهیلات معرفی شده و ۴۰ نفر نیز در صف انتظار هستند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی با اشاره به مشکل طولانی بودن بروکسی اداری دریافت تسهیلات از طریق سامانه تحفه، گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ پرداخت تسهیلات سامانه تحفه رتبه اول را در کشور دارا است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها