رئیس هیات مدیره دیده‌ بان شفافیت و عدالت:

کم آبی خوزستان زخم کهنه‌ ای است که سودجویی عناصر معاند و ضد انقلاب آن را تبدیل به چنین بحرانی کرده/ رییسی اگر امروز به داد مردم خوزستان نرسد شاید فردا دیر باشد/ حداقل کاری که رئیسی می تواند بکند، سفر یک روزه به میدان است

رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت، معضل بزرگ برای مردم خوزستان، از دست دادن منبع ارتزاقشان است. برای یک خانواده آنجا، گاومیش همه چیز است و از دست دادنش بیشتر از مرگ فرزند زیست آنها را آشفته می سازد.

کم آبی خوزستان زخم کهنه‌ ای است که سودجویی عناصر معاند و ضد انقلاب آن را تبدیل به چنین بحرانی کرده/ رییسی اگر امروز به داد مردم خوزستان نرسد شاید فردا دیر باشد/ حداقل کاری که رئیسی می تواند بکند، سفر یک روزه به میدان است

احمد توکلی از آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور منتخب خواست به داد مردم خوزستان برسد و برای حل مشکلات مردم این استان منتظر دولت روحانی نماند.

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به مشکلات مردم خوزستان خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: آقای رئیسی به داد خوزستان برسید؛ منتظر نمانید آقای روحانی کاری کند، البته مسئولیت با ایشان است و او باید اقداماتی انجام می داد که نداده است.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پاسخ به این سوال که چرا شما مسئولیت را به گردن آقای رئیسی می اندازید، هنوز آقای روحانی رئیس جمهور است، افزود: اگر قانون به آقای رئیسی برای این روزها به عنوان رئیس جمهور منتخب مسئولیتی نداده، سید ابراهیم رییسی هم مسئول نیست؟ عقل و دین و وجدان او را ملزم کرده که این شرایط سخت را نادیده نگیرد.

توکلی یادآور شد: آن سید ابراهیمی که ما می شناسیم آبرو دارد، از آبروی خویش برای مردم مظلوم خوزستان مایه بگذارد. آبرو نزد مردم، نزد رهبر، نزد نیروهای داوطلب مردمی و انقلابی و از همه مهمتر نزد خدا. مردم در وضعیتی هستند که خدمات فداکارانه نیروهای سپاه و ارتش باید به شدت پشتیبانی شود. حداقل کاری که آقای رئیسی می تواند بکند سفر یک روزه به میدان است که باعث تقویت این خدمتگزاران و تشفی خاطر آزرده مردم است.

وی تصریح کرد: معضل بزرگتر برای مردم خوزستان، از دست دادن منبع ارتزاقشان به خاطر بی تدبیری ها فسادها و البته خشکسالی است. برای یک خانواده آنجا، گاومیش، همه چیز است و از دست دادنش بیشتر از مرگ فرزند زیست آنها را آشفته می سازد.

رئیس هیات مدیره دیده بان دیده بان شفافیت گفت: مردم، چون خلف وعده بسیار دیده و دروغ هم کم نشنیده اند، با وعده آرام نمی گیرند. باید به سرعت خسارت آنها جبران شود و چون تعیین خسارت زمانبر است، در تمام نقاط، تخمینی از میزان خسارت زده شود و مبلغ، به حساب سران عشیره ها و معتمدان محلی واریز گردد تا خاطر مردم جمع شود که به زودی قدرت بازسازی خود را می یابند.

توکلی افزود: البته کم آبی خوزستان زخم کهنه‌ای است که سوء تدبیر و عدم مدیریت علمی منابع آب کشور و توزیع نادرست آن در بستر خشکسالی و سودجویی عناصر معاند و ضد انقلاب آن را تبدیل به چنین بحرانی کرده، اما امروز وقت این حرف ها نیست و باید قبل از هر چیزی به داد مردم برسید.

وی خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: آقای رییسی اگر امروز به داد مردم خوزستان نرسید شاید فردا دیر باشد. آقای روحانی را مجبور کنید از منابع مربوط و با اعتبارات موجود مشکل خوزستان را حل کند. منابع بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن‌ها هزینه کرد و نیاز نیست منابع جدیدی تعریف کرد.

توکلی یادآور شد: اینجا و اکنون جای این سوال نیست. حتی اگر منبعی نباشد، ضروری است اولویت ها را تغییر دهیم. به جای ولخرجی ها و افزایش بی تناسب حقوق های نجومی میتوان برای مردم آسیب دیده هزینه کرد و حق را به حقدار رساند.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پایان اظهار داشت: اگر قانون هم اکنون مسئولیتی برای آقای رئیسی در نظر نگرفته است اما عقل و شرع حکم می‌کند که ایشان از آبروی خودش برای مردم هزینه کند.

منبع: انتخاب

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 54
  • سیاوش سلطان
    0

    این نیز بگذرد ، جناب توکلی با همین روش ها فساد را ترویج دادید ، رئیس جمهور گند زده خودش باید جمع کند ، آیت الله رئیسی با طناب شما ته چاه نمی رود چون خوب می داند این بازی اول نبود بازی آخر بود که همه خنثی شد ولی این یکی گلوگاه را گرفت و تقریباً به نتیجه رسیدند اهل فتنه اما با زیرکی و دخالت شرع و عرف آب نداشته !!!! جاری شد ، وگرنه قصد داشتند خون جاری کنند تعجب این است ، حالا که فتنه شکست خورده اگر بودجه ای هست به جیب رئیس عشیره ریخته شود !!!! پس مردم کشک ، به هر حال خسته نباشی ، مرد میدانی و دیدبان شفافیت ، پاشو برو ببین ۴۲ سال چکار کردید با کشور

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      آیت الله رئیسی هم مثل قبلیاست، الکی ازش حمایت نکن

  • اذری
    0

    آقای توکلی مثال خوبی نزدی گاو میش ازفرزند عزیزترنیست خون جوان خوزستانی ازمقام وخیلی چیزها مهمتراست

  • ایران ویران
    0

    فقط یادگرفتین بی عرضگی ۴۳سالتون رو گردن عناصر خارجی و معاند و.... بندازید و تاکسی طلب حقش رو کرد بهش انگ بزنین و گلوله خرجش کنید. جمع کنید بابا گوشمون از این توهماتتون پر شده

  • کاظمی
    0

    کم خل و بیراه گو نداریم .مرد بیسواد خوزستان خشک شده حالا باید فاتحه این جلگه پر آب را خواند.

  • محمود
    0

    اقای توکلی این چه حرفی میزنی که فوری پول بحسابشون واریز کنید.این کار خطر ناک است فدا زاهدان کردستان اصفهان وتمام ایران همین کار را می کنند.چرا از ریشه اصل بدبختی مردم را درست نمی کنید.فقط فکر امروزید که بگذرد. از چی ترسیدید انسان پاک که نباید بترسد اون دزدان غارتگران هستند که لرزه براندامشان افتاده

  • سعید
    0

    دلت خوشه آقای رئیسی قبل انتخابات هرروز این شهر اون شهر بودن اما الان دیگه از دفترش نمونه نمیخوره

  • ناشناس
    0

    تو هم که اصلا" در این سالها کاره ای نبودی

  • مورچه خوار
    0

    دوستان دقت کنید:!ریس هیت مدیره دیدبان شفافیت وعدالت!!! چند میگیری درمورد عدالت صحبت کنی کدام عدالت ! کدام شفافیت! فقط حرف حرف حرف حرف حرف حرف شما کجای جامعه هستی می دانی مردم چه زجری دارن می کشن!

    نظرات شما -
    • عباس
      0

      آفرین، کاملا بحق و بجا گفتی

  • امین
    0

    آقای توکلی همین افکاره گندیده وپوسیده تو هست که الان ۴۳ ساله کشوره ایران مخصوصا خوزستان و سیستان بلوچستان به فلاکت وبدبختی افتاده مرگ برتو توکلی نادان

  • عزیز
    0

    آقای توکلی انتخابات تماس شده مگر تی این کشورنیستی

  • ب
    0

    باعث و بانی وضع موجود نه در خوزستان بلکه در کل کشور مدیریت خسارت بار اصلاح طلبان تدبیر و امیدی بود قطعا ظرف ماه آینده آمار کشور بسامان و مردم طمع عدالت و رفاه را با حضور دولت جدید خواهند چشید..دو سال پیش وجود بارش چنان بود که خوزستان زیر آب بود و تلاش برای انحراف آب بود امروز تلاش برای آب رسانی است ..

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      آقای ب چرت نگو اصلاح طلب یا اصولگرا ندارن همشون یه ا..‌ن چنان میگه طعم عدالت که انگار تو این ۴۳ سال عدالت بوده

    • سیدامیر
      0

      جمع کنید بابا این چرت وپرتا چیه هر چی هرجا اتفاق میوفته میچسبونین به اصلا طلب ؟خجالت اوره ۷۰۰روستای خوزستان اب شرب ندارن اینکه مال این چندسال نیست ۴۲سال از عمر این انقلاب میگذره هیچ کس فکر این مردم بدبخت نیست حالا تو هنوز نشیتی که بگی تقصیر اصلاح طلب یا اصولگرا ؟بازیچه ای فقط یه بازیچه ای

    • آنجلینا جولی
      0

      تمام بدبختی ما از روزی شروع شد که احمدی نژاد رییس‌جمهور شد و خداوند قهرش گرفت با ما

    • درود بر آنجلینا جولی
      0

      موافقم با شما بزرگترین اختلاس گر قرن دکل نفت و مصیبت ها از روی کار آمدن احمدی نژاد شروع شد از دولت پاکیزه ای چون سید محمد خاتمی گل تحویل گرفت اما مموتی خارستان تحویل داد

    • مخلص
      0

      به آنجلینا جولی : تمام بدبختی ما از روزی شروع شد که آقای خاتمی رییس‌جمهور شد و با سفسطه بازی آقای رفسنجانی و کارگزاران ایشان ، ملت گول بازی ناطق نوری - خاتمی را خوردند و جوانان آن سالها با پیروزی خاتمی فکر کردند دنیا را فتح کرده اند و الان همان جوانان و نوجوانان رای داده به خاتمی در سنین میان سالی افسوس کلاهی را که دولت وقت با قلب واقعیت ها به انان تحمیل کرد را می خورند !

    • محمد
      0

      آقای مخلص، کمتر .. شر بگو، احمدی نژاد خوب بود؟؟؟؟؟ خاتمی بد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بخدا که تو هم یکی از نون به نرخ روزخورها هستی که الان به یه جا وصلی

    • دلسوز کشور
      0

      پاسخ محمد : ادب در گرانی است که شما ندارید و باقی حرف هایت هم اعتبارش از ادبت مشخص هست در ثانی نظرات شما را که می خوانیم این تصور را ایجاد می نماید که برخی انگار سالها خواب اصحاب کهف بوده اند و یک سالهایی بیدار شده اند و دو باره خوابیده اند ! و یا سالها دنبال تفریح و گردش و خوشگذرانی بوده اند و یک دفعه یادشان می افتاد در هر چیزی دخالت کنند و یک چیزی بگویند یا بنویسند بدون اینکه اطلاعات کاملی از آن ندارند تعدادی از دولت ها از جمله آقای خاتمی هیچ اقدامی نکرده اند و فقط به نظریه پردازی رو آورده اند که ریشه بسیاری از مشکلات کشور به همان سالهای نظریه پردازی بر می گردد . دیکته ننوشته غلط ندارد و اقدامات و سرمایه گذاری های زیر ساختی در کشور طی سالهای ۶۸ تا ۷۶ و ۸۴ تا ۹۲ غیر قابل انکار و همان سرمایه های عمومی کشور را تا به امروز سرپا نگه داشته است .

    • حمید
      0

      محمد آقا ! آقای خاتمی بد نبود بلکه ترسو و کم کار بود شاید به جرات می توان گفت ترسوترین و بی عرضه ترین رئیس جمهور تاریخ ایران بود !!!

  • ایران مظلوم
    0

    آقای توکلی !! حتما باید در کشور بحران ایجاد شود تا شما به فکر کم کردن ولخرجی ها بیفتد ؟! مملکتی که مردمش اینقدر گرفتار فقر هستند ،حاکمیتش به فکر گسترش نفوذ منطقه ای خود باید باشد ؟!!!!!!!!

  • مورچه
    0

    فقط کاسه کوزه تونوجمع کنیدگم شید دروغگویان دزد گیرم سرخلق خدارابازهم کلاه بزاریدایاخداجان راهم میشه فریب داد این انتقام سخت خداجان است که افتاده درجان تک تک تون راهی دیگرنداریدملت هرروز اگاه ترازگذشته پی ب گندکارهای ۴۲ساله شماهامیبرند کشتن مردم لب تشنه خوزستان ب چه قیمتی شماها روی یزدارزنده کردید

  • علی
    0

    والا به خدا با تعریف شما ۸۰ میلیون ایرانی معاند و بازیچه دشمن و ضد انقلابند و فقط چند هزار نفر همیشه مسئول و در رفاه و پشت بادیگارد و بی خبر از واقعیت جامعه یا سر در زیر برف میشن خوب و انقلابی و عزیردردانه. میشه حرف نزنید.

  • ممد
    0

    عامو چرا ... شعر میگی

  • خاکستر انقلاب
    0

    تو باید رئیس جمهور می شدی ایران گل و بلبل میشد ، بقیه را وا بده. چهل سال روی اون صندلی نشستی و فقط انتقادو بار منفی را تو جامعه تزریق کردی و مثل فیلم گالیور که/ من می دانم که نمیشه/، فقط منفی بافیدن شما رو ی کشور رو سیاه کرده است.

  • داروغه
    0

    دیگه زمان را از دست دادید و باید فکر رفتن باشید .امروز خوزستان را آرام کردید فردا باید یک استان دیگه رو آرام کنید .پس فردا دوباره یجا دیگه .کار از ریشه خرابه .

    نظرات شما -
    • امیدوار
      0

      نه اصلا هم دیر نشده. اقای رییسی هنوز نیومده. بگذارید دولت ایشان مستقر بشه خواهی دید که مشکلات خوزستان به سرعت حل خواهد شد و بار دیگر آرامش به خوزستان باز خواهد گشت. انشا الله

    • ب امیدوار
      0

      مگرالان مملکت ناارامه

  • که
    0

    اقای توکلی وقتی اقای وزیر نیرو بیطرف سالها پیش این طرح را به مجلس داد شما اونجا خواب بودی؟؟؟ نه با چشمان باز رای موافق دادی حالا چی شد نظرتون عوض شد شما فقط حرف مفت می زنید

  • قلندر واقعی
    0

    نعره کن ای سرزمین اختلاسها نعره کن نعره کن ای خاک خسته خاک گلگون نعره کن شب اینجا شب شرمندگی پدران شب زاری شب دلمردگی مادران ..خاک دلمردگی و قحطی و آفت زدگی وطن تعزیه در مرگ و مصیبت زدگی ..این همه رهزن این همه گرگ این همه ضربه نعره هایت کو خاک گلگووووون

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      درود برقلندر واقعی الحق که واقعی واقعی هستی

    • به قلندرررر
      0

      حیف که دیر پیدات کردم قلندروگرنه میومدم دنبالت باهات ازدواج میکردم ،،،البته دور ازچشم مهری،جون آخه خیلی باهم هم عقیده هستیم تو اعتقاداتمون ،تو حزب وگروه تو طبع شعر

  • مردم
    0

    کم آبی خوزستان زخم کهنه‌ای است !؟ برو جمع کن بابا خوزستان جلگه است اگه میفهمی. تا بوده مشکل آب نداشته. از وقتی این مسئولین بی سواد اومدن سرکار این بلا سر خوزستان اومد آخه کجای دنیا چهار پنج سد میزنن روی یه رودخونه ؟ کارونی که کشتی واردش میشد الان پیاده از این سر تا اون سرش میشه رفت.

  • ناشناس
    0

    الان کی رییس جمهوره روحانی. چرا رئیسی باید ب وظایف روحانی رسیدگی کنه؟؟؟چون روحانی بی کفایته و..........خدا نگه دارت باشد سید که مضایقه نمیکنی

  • من
    0

    آخه تو خودت جزء هزینه های الکی کشوری. اصلا این چند سال معلومه چیکاره ای؟ الکی الکی حقوق میگیری. جزء همون زال..های هستی که تو جیب مردم میلولن.

  • بهروز جعفری
    0

    بااین مدیرای باسوادمون چند وقت دیگه دریای خزر رو خشک میکنن میگن زخمش عفونی بود

  • رضا
    0

    احمد خان یکی اازکساتی که درویرانی خوزستان سهم دارد خودجبابعالی‌هستتی تا آنجا که تاریخ این حکومت به یاد دارد شما همواره از رده های بالای این حکومت بوده ای حالا که کشور را به این روز رسانده آید زبان نگشایید ،بروید گوشه انزوا بنشنیدوگارنامه خود را ورق بزنید خیلی چیزها در آن خواهی یافت

  • جمال
    0

    آقای خبر فوری مدتی که اصلا متن های من را در نظر سنجی نمی‌گذارید شما هم .....

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    حکومت اسلامی نشون داده که چهل ساله ظرفیت و تحمل اعتراض و نقد مردم را ندارد و مخالف نظر خود را شدیدا با عناوین مختلف سرکوب می کند!!! رئیسی منصوب شده هم چهار سال شما مردم را اینگونه با حرف درمانی و شعار سرکار می گذارد!!!!!

  • فندک
    0

    به امید روزی که هرکدام از کاگزاران فعلی و گذشته جمهوری اسلامی به یک تیر برق آویزان باشند

  • غ
    0

    تنهادرداین کشورداشتن مدیران بی سوادونالایقه که هیچی حالیشون نیست جزچپاول وزورگویی کاردیگه ای ازدستشون برنمیاددرآخرهم همه رومیندازن سرخدا

  • صادق
    0

    یه وقت جناب پرزیدنت روحانی از جاش تکون نخوره !!!! زیرش هوا میره

  • رضا
    0

    امان از این دشمن که نمیذاره مسولین بادانش و دلسوز ما ، مملکت داری کنن!!!!

  • معلم متعهد
    0

    جناب دکتر توکلی!!! چهره واقعی تو یکی را که احمدی نژاد خوب نشون داد، مدرک و بورسیه خانوادگی و ...‌‌

  • قلقلک
    0

    زیادی رو بت شکستن ابراهیم حساب کرده اید جناب اقتصاد دان ملا ابراهیم فقط ۶ کلاس سواد آکادمیک داره مشکل کشور مدیر موفق می‌خواهد نه شیخ عصبانی و تپق زن چهار سال دیگه جوجه شمرده می‌شود و اینم مثل مموتیتون معجزه اش در گل ماندن میشود

  • مری
    0

    حضرت علی میگه اگه دیدی مردم یه کشور دچار فقر و فلاکت شدندعلت ان این است که مسعولان ان کشور فاسدند یا به اینده خود امیدی ندارند

  • آشنااااا ایرانی
    0

    خب الان چی شدکه هرکسی اومده برای خودش،داره یه بیانیه ای صادر میکنه،،خیلی جالب هستش،همشونم میگن باید اینکارومی کردیم یا این کارو بکنیم ،هیچ کس نمیگه چیکار کرده ،،البته چه کار مثبتی،،وگرنه تا دلتون بخواد بودجه کشورو خالی کردید،،راستی چرااااا هیچکس نیستش جوابگوی اینهمه بی لیاقتی مسولان باشه

  • محمد
    0

    معاند کجا بود؟؟؟ چرا هر گندی میزنید میزارید به پای آمریکا و اسرائیل و معاندین و منافقین؟ یه کلمه بگین نمیتونیم، جمع کنید برید، هر چند که دلکندن از این سفره چرب و پر برکت براتون خیلی سخته

  • Fred
    0

    حاج احمد خان توکلی شما چند سال دارید؟من بچه بودم شما نماینده مجلس بی خاصیت بودید الان من بازنشسته شدم شما هنوز نگران شغل و منصب هستید . عزیز برادر لازم و بلکه ضروری است فقط به خاطر جلوگیری از نابودی بیشتر کشور خودتون شخصا خود را بازنشسته کنید چون مغز بالای ۶۰ سال کارایی ندارد ی مدت برید سواحل فریدونکنار و با نوه ها بازی کنید اگر توانستید حضرت جنتی را هم با خود ببرید به خدا این مملکت جوانان و مغزهای بسیار شایسته دارد که فقط منتظر بازنشستگی امثال شما هستند.

  • غضنفر رفیعی( بسیجی عاشق رهبر و نظام)
    0

    جناب دکتر توکلی نگران نباشید ما اجازه خودنمایی به معاندین را نخواهیم داد، تا الان هم خیلی مماشات کردیم . در میدان حاضر هستیم و از نظام با تمام وجود دفاع میکنیم. انشاالله

  • دلسوز کشور
    0

    بزرگترین پرونده های فساد مالی در تاریخ بعد از انقلاب مربوط به سال های ۹۷ و بعد از آن می باشد که اولی توزیع میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی و ذخایر استراتژیک طلای بانک مرکزی بین تعدادی از افراد صاحب نفوذ ، تجار و ... با توجیه وارادات کالای اساسی ارزان برای مردم انجام شد که نه تنها این امر صورت نپذیرفت بلکه قیمت کالا و خدمات حداقل در این سالها چند برابر شد و سرمایه های مردم به فنا رفت . دومی هم پرونده فساد در پتروشیمی های کشور در سال های ۹۷ و ۹۸ می باشد که توسط تعدادی مدیران پتروشیمی و افراد مرتبط با آنان صورت پذیرفته که ارزش ریالی آن تا به امروز معادل یکصد هزار میلیارد تومان محاسبه شده و هنوز این پرونده در حال تکمیل و رسیدگی است . از طرفی دیگر نظرات برخی افراد را در ذیل می خوانیم این تصور را ایجاد می نماید که برخی انگار سالها خواب اصحاب کهف بوده اند و یک سالهایی بیدار شده اند و دو باره خوابیده اند ! و یا سالها دنبال تفریح و گردش و خوشگذرانی بوده اند و یک دفعه یادشان می افتاد در هر چیزی دخالت کنند و یک چیزی بگویند یا بنویسند بدون اینکه اطلاعات کاملی از آن مطلب داشته باشند . خوشبختانه امروزه آمار و اطلاعات و درصد پیشرفت یا پسرفت کشور در همه زمینه ها در سالهای روسای جمهور مختلف در اینترنت با یک جستجوی ساده از مراجع رسمی داخلی یا بین المللی قابل دسترسی است و مشخص می شود تعدادی از دولت ها هیچ اقدامی نکرده اند و فقط به نظریه پردازی رو آورده اند که ریشه بسیاری از مشکلات کشور به همان سالهای نظریه پردازی بر می گردد . دیکته ننوشته غلط ندارد و اقدامات و سرمایه گذاری های زیر ساختی در کشور طی سالهای ۶۸ تا ۷۶ و ۸۴ تا ۹۲ غیر قابل انکار و همان سرمایه های عمومی کشور را تا به امروز سرپا نگه داشته است .

    نظرات شما -
    • بهنام
      0

      احسنت مطلب شما بسیار عالی و مفید بود .

  • هفت لنگ بختیاری واقعی
    0

    وقت رفتن فرا رسیده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها