۴۵ روستای فاقد آب در سیستان و بلوچستان از آب پایدار برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۴۵ روستای فاقد آب با جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفر از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان آبرسانی شدند.

۴۵ روستای فاقد آب در سیستان و بلوچستان از آب پایدار برخوردار شدند

علیرضا قاسمی اظهارداشت: همچنین پارسال۹۱ هزار نفر در ۳۰۸ روستا در سیستان و بلوچستان به شبکه آب پایدار متصل شدند و با اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ متر لوله گذاری تنش آبی تعدادی از روستای شهرستان نیمروز نیز مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان با تعویض یا ارتقای سیستم پمپاژ مشکل آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای دچار تنش آبی رفع شد، افزود: ۲۳ روستای شهرستان دشتیاری نیز به شبکه آب بهداشتی متصل شده و امیدواریم در آینده نزدیک با وارد مدار شدن ۲ روستای باقی‌مانده، مجتمع ۲۵ روستایی دلگان‌ها تکمیل شود که با اتصال به خط انتقال زیرمجموعه مخزن صفرزهی از مجتمع تلنگ، آب آشامیدنی برای مجتمع فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، حفر و تجهیز چاه جدید را از دیگر اقدامات آبفا برای شهر و روستاهایی که منابع آبی آن به دلیل کاهش نزولات آسمانی خشک شده برای گذر از تابستان امسال عنوان کرد و گفت: ۲۸ قرارداد اجرایی به منظور آبرسانی به شهرها و روستاهای استان انعقاد و ۳۳ مناقصه برای تأمین لوله، لوله گذاری و حفر چاه از ابتدای سال برگزار شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای آبرسانی به روستاها در سال جاری افزود: بر اساس اعتبارات برنامه‌ریزی شده که ۲۰۵ روستا با جمعیت ۵۳ هزار نفر از آب آشامیدنی پایدار برخوردار شوند.

قاسمی بیان کرد: در صورت تحقق شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی روستایی سیستان و بلوچستان از ۷۰.۵ درصد کنونی به ۷۴ درصد ارتقا می‌یابد که جهت تحقق این هدف اعتبار مورد نیاز ۲۴۴۵ برآورد شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها