ظرفیت انرژی خورشیدی در شهرداری اصفهان به ۶۰۰ کیلو وات ساعت رسید

شهرداری اصفهان از افزوده شدن ظرفیت انرژی خورشیدی تا ۶۰۰ کیلو وات و افتتاح ۲۵ میدان میوه و تره بار در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع خبر داد.

ظرفیت انرژی خورشیدی در شهرداری اصفهان به ۶۰۰ کیلو وات ساعت رسید

مجیری، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در ابتدا این برنامه گفت: نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی انرژی خورشیدی در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان احداث شد. این نیروگاه ٨٢۵ پنل دارد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به پست ها و فیدرها در مجاورت میدان، روی کل سقف تالارهای میدان مرکزی میوه و تره بار می توان نیروگاه ۶ مگاواتی ایجاد کرد، روی تالار ٢۵ میدان مرکزی، تولید سالانه ۵۵٠ هزار کیلووات ساعت برق را انتظار داریم، بازگشت سرمایه این پروژه چهارساله است و معادل انرژی ۶١ هزار لیتر بنزین در سال را می توان با اجرای این پروژه صرفه جویی کرد و این نیروگاه میتواند انرژی ٨۵٠٠ پایه روشنایی را تامین کند.

مجیری تصریح کرد: با توجه به طرح تکلیفی هیئت دولت به سازمان ها که باید ٢٠ درصد انرژی مصرفی را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند، سازمان میادین اولین سازمان در شهرداری برای عمل به این تکلیف بود.

وی در ادامه نیز درباره تالار 25 میدان میوه و تره بار شهرداری اصفهان عنوان کرد: افتتاح تالار ۲۵ میدان مرکزی میوه و تره بار یکی از پروژه‌های آماده سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری است که با بهره‌برداری از آن ۲۸ غرفه به ظرفیت غرفه‌های این میدان اضافه خواهد شد.

مجیری در پایان افزود: تالار ۲۵ در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و صرف اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان همراه با محوطه سازی احداث شده است.

شهردار اصفهان نیز با اشاره به اینکه وسعه استفاده از انرژی پاک و تجدیدپذیر، از رویکردها و دغدغه‌های این دوره مدیریت شهری بود گفت: در برنامه پنجم و ششم توسعه به موضوع انرژی خورشیدی توجه شده اما همچنان جنبه اجرایی زیادی نداشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: اراده ما در شهرداری اصفهان به حرکت در این مسیر است تا شهروندان و مردم را هم نسبت به این موضوع، تشویق و ترغیب کنیم؛ به ویژه در شرایطی که مردم با مشکل قطعی برق و خاموشی‌ها مواجه هستند، اهمیت این موضوع صدچندان احساس می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه با هره‌برداری نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی انرژی خورشیدی میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان، ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در شهرداری اصفهان به ۶۰۰ کیلووات ساعت رسید افزود: این موضوع اقدامی مهم و تأثیرگذار در کاهش مصرف انرژی‌های فسیلی و همچنین گازهای گلخانه‌ای است.

شهردار اصفهان با عنوان اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان نیز نسبت به شناسایی سرمایه گذار حقیقی یا حقوقی جهت مشارکت در پروژه احداث نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح مناطق شهری اصفهان اقدام کرده است گفت: نیروگاه خورشیدی سالن اجلاس، اجرای نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی انرژی خورشیدی باغ گل‌ها، احداث نیروگاه ۶۰ کیلوواتی منطقه ۱۵، ۱۰ کیلوواتی منطقه هشت و سه نیروگاه ۱۰ کیلوواتی در مناطق دو، ۹ و ۱۳ از اقدامات دیگر مدیریت شهری در این راستا است که پیش‌بینی و اجرایی شده و برخی از آنها به زودی به صورت رسمی بهره‌برداری خواهد شد.

مشروح افتتاح پروژه های هریکشنبه یک افتتاح را در برنامه محله شما مشاهده کنید.

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها