استاندار آذربایجان شرقی:

تعداد تخت‌ های بیمارستانی آذربایجان شرقی به زودی به ۱۰ هزار تخت می‌رسد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی آذربایجان شرقی در دولت یازدهم و دوازدهم از ۵ هزار تخت به ۶.۷ هزار تخت رسیده است، گفت: تعداد تخت‌ها را به زودی به ۱۰ هزار تخت می‌رسانیم.

تعداد تخت‌ های بیمارستانی آذربایجان شرقی به زودی به ۱۰ هزار تخت می‌رسد

محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا آذربایجان شرقی که با حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی به دلیل آمادگی زیرساخت‌ها و مدیریت مناسب کرونا در هیچ یک از پیک‌های کرونا غافلگیر نشد، اظهار داشت: بخش بزرگی از این مدیریت به دلیل همدلی و همراهی مردم بود که در سایه همین همدلی‌ها تاکنون مشکل جدی در استان نداشتیم.

وی کرونا را آزمون سختی برای مردم، مسئولان و سیستم بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: از این آزمون سخت به خوبی و با سربلندی پیروز شدیم به طوریکه سازمان بهداشت جهانی اذعان کرد جمهوری اسلامی با همه شرایط سخت این بیماری را به خوبی مدیریت کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان را ایثارگرانه و جهادی خواند و تاکید کرد: باید یاد و نام شهدای این عرصه را زنده بداریم، ضمن اینکه این فداکاری‌ها در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا در تاریخ به ثبت خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در پیک‌های بیماری کرونا، بخش زیادی از ظرفیت بیمارستان‌ها در اختیار درمان بیماران کرونایی قرار گرفت، افزود: تلاش خوبی در سیستم بهداشت و درمان در این زمینه صورت گرفت و بیمار اورژانسی در نوبت بستری نمانده و بستری شدند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی آذربایجان شرقی در دولت یازدهم و دوازدهم از 5 هزار تخت به 6.7 هزار تخت رسیده است، ابراز داشت: اهمیت توجه به ارتقای زیرساخت‌های بهداشت و درمان در دوران کرونا خود را به خوبی نشان داد و این روند افزایش تخت‌های بیمارستانی ادامه دارد و به زودی به 10 هزار تخت می‌رسانیم.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار تسریع واکسیناسیون کرونا در این استان شد و گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختیارات بیشتری به ستاد استانی تفویض کند تا تصمیمات لازم، به موقع و سریع در استان اتخاذ و عملی شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها