دانشگاه کردستان در لیست برترین دانشگاه‌ های جوان جهان

در جدیدترین لیست رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جوان جهان تایمز2021، دانشگاه کردستان موفق به کسب رتبه 165 شد.

دانشگاه کردستان در لیست برترین دانشگاه‌ های جوان جهان

نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز، دانشگاه‌های جوان و با قدمت کمتر از ۵۰ سال را بر اساس ماموریت‌های اصلی آنان شامل تدریس، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و هر ساله لیست دانشگاه‌های جوان برتر جهان را منتشر می‌سازد.

ارزیابی دانشگاه‌های جوان همانند ارزیابی کلی دانشگاه‌های جهان بر اساس 13 شاخص‌ در قالب 5 معیار آموزش (30 درصد)، پژوهش (30 درصد)، استنادات (30 درصد)، وجهه بین‌المللی ( 7.5 درصد) و درآمد از صنعت ( 2.5 درصد) و با تغییرات مقدار وزن توزیع شده در بین شاخص‌ها صورت می‌گیرد.

در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان تایمز، 475 دانشگاه از سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس نتایج منتشر شده دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور، دانشگاه پی اس ال فرانسه و دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در این لیست اسامی 26 دانشگاه ایرانی دیده می‎شود که این آمار نسبت به سال 2020 با تعداد 20 دانشگاه با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. دانشگاه کردستان در دومین سال حضور خود در این رتبه‌بندی با کسب رتبه 165 در سال 2021 در مقایسه با رتبه 300-251 در سال 2020 توانسته است جایگاه خود را در بین دانشگاه‌های جوان جهان ارتقا دهد.

همچنین طبق نتایج کشوری این رتبه‌بندی، دانشگاه کردستان موفق به کسب رتبه 8 در بین دانشگاه‌های ایرانی(جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه 4 در بین دانشگاه‌های جامع کشور شده است.

شایان ذکر است، دانشگاه کردستان در ارزیابی‌های اخیر پایگاه رتبه‌بندی تایمز موفق به کسب رتبه 800-601 در رتبه‌بندی جهانی، رتبه 133 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی و در نخستین حضور خود در نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگهای 2021 موفق به کسب رتبه 400-301 در حوزه علوم کشاورزی در بین دانشگاه‌های جهان شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها