افزون‌بر ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ هزار و ۶۰۲ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تاکنون در این استان خریداری و به سیلوها تحویل شده است.

افزون‌بر ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شد

امان الله طوقی ارزش گندم‌های خریداری شده را بیش‌از ١١۵٠ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از کل گندم‌های تحویلی ٢٠ هزار و ١٠٢ تن گندم سیلویی و یکهزار و ۵٠٠ تن گندم بذری است.
وی اظهارداشت: گندم‌های سیلویی توسط اداره‌کل غله و مدیریت سازمان تعاون روستایی ‌و گندم‌های بذری توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در ۱۱مرکز خرید پیش‌بینی شده در شهرستان‌ها خریداری و به سیلوها و انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تحویل می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی جاری ۶٧ هزار و ٨۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به زیر کشت ارقام مختلف گندم رفته و تا به امروز کار برداشت گندم ٩٠ درصد اراضی کشاورزی منطقه به اتمام رسیده است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها