استاندار سیستان و بلوچستان:

بخش کشاورزی نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار در سیستان وبلوچستان دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخش کشاورزی مهمترین ظرفیت و نقش مهمی برای ارتقای اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه محسوب می‌شود.

بخش کشاورزی نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار در سیستان وبلوچستان دارد

احمدعلی موهبتی در جشنواره ترویجی زردآلو شهرستان تفتان که با حضور نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش و جمعی از مسئولین و کشاورزان این شهرستان برگزار شد با اشاره به توانمندی‌های شهرستان تفتان در حوزه شیلات، دامپروری، تولید گوشت مرغ و محصولات زراعی و باغی و مرتع داری، اظهار کرد: استان در همه بخش‌ها بویژه حوزه کشاورزی دارای استعدادهای منحصر به فردی است که باید برای توسعه بخش کشاورزی و سودمندسازی آن به سوی کشاورزی نوین و استفاده بهینه از آب برویم.

وی ادامه داد: کشاورزی موجب عزت است و حاصل دسترنج کشاورزان نقش بسزایی در ایجاد امنیت غذایی دارد.

استاندار سیستان وبلوچستان با تاکید بر توسعه کشاورزی ادامه داد: برای توسعه در این بخش باید به جایگزینی کشاورزی نوین بجای کشاورزی سنتی و استفاده بهینه از آب توجه شود.

موهبتی تصریح کرد: توجه به اهمیت آب و خاک، توسعه کشاورزی علمی و نوین، موضوعات اقتصادی و توسعه گردشگری با مشارکت همگان می‌تواند در توسعه همه جانبه منطقه نقش‌آفرینی کند.

وی عبور از مرزهای محدودیت برای تغییر نگاه جهت آبادانی منطقه را ضروری برشمرد و خواستار برگزاری اینگونه مراسم برای همه محصولات تولیدی تفتان شد تا از این طریق توانمندی‌های این خطه به شایستگی به کشور معرفی شود.

فرماندار شهرستان تفتان هم با اشاره به رشد بیش از سه برابری اعتبارات این شهرستان نسبت به سال گذشته گفت: بیشترین اشتغال جمعیت تفتان در بخش کشاورزی است.

فریبا برنایی بجد افزود: در سطح شهرستان ٨واحد مرغداری فعال است که این شهرستان را از نظر تأمین گوشت مرغ بی نیاز کرده است.

نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش در مجلس‌ شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: براساس ظرفیت های این منطقه، هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش از استان جواب مثبت خواهد داد.

اسماعیل حسین‌زهی تأکید کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، بکارگیری شیوه های نوین آبیاری، توسعه کشت گیاهان دارویی و تشکیل تعاونی‌ها برای بازاریابی محصولات جهت توسعه منطقه ضروری است و برای دستیابی به این مهم باید ردیف اعتباری برای عمران تفتان در نظر گرفت.

در پایان این مراسم ده نفر از بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی شهرستان تفتان مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی‌است، بیش از ١۵رقم زردآلو در منطقه کشت می‌شود و ارقام شاهرودی، قیسی تهرانی، چون آبادی، شاهرودی قرمز و رجبعلی از مهم‌ترین ارقام زردآلوی باغات تفتان است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها