۴۹ پرونده فوت با مسمومیت مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در محور فوت ناشی از مسمومیت با مواد مخدر طی سال گذشته ۴۹ پرونده در پزشکی قانونی استان به ثبت رسید.

۴۹ پرونده فوت با مسمومیت مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد

کامروز امینی در نشست با خبرنگاران افزود: در چهار حوزه، خدمات فنی و تخصصی توسط مراکز پزشکی قانونی ارائه و به ازای هر مراجعه کننده یک پرونده تشکیل می‌شود که در سال ۹۹، در مجموع ۱۹ هزار و ۷۶۴ معاینه سرپایی انجام شده و کاهش ۱۱.۶ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل ثبت شد.

امینی تصریح کرد: در بحث اجساد، ۵۷۶ جسد برای پیگیری و تشخیص به پزشکی قانونی ارجاع شد که کاهش ۱.۸ درصدی به نسبت سال ۹۸ داشت.

وی افزود: ۱۴۲ مورد از این معاینات بالینی اجساد مربوط به زنان بود.

امینی گفت: در سال گذشته ۷۲ پرونده با شکایت از کادر درمان داشتیم که رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته و ۳۰ پرونده منجر به محکومیت و ۴۲ پرونده منتج به برائت شد.

امینی از مراجعه پنج هزار و ۹۵۷ نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی خبر داد و گفت: یکهزار و ۲۴۸ مورد پرونده‌ها مربوط به زنان بوده و در مجموع مراجعات رشد ۱.۵ درصدی داشته است.

امینی با اشاره به مراجعه و تشکیل چهار هزار و ۱۵ مورد پرونده مصدومین ناشی از تصادفات، خاطرنشان کرد: شاهد کاهش ۲۲.۵ درصدی این موارد هستیم.

وی افزود: ۳۴۰ پرونده مربوط به حوادث کار نیز در پزشکی قانونی استان تشکیل شد.

امینی از تشکیل ۴۵۶ پرونده برای مرگ‌های غیر طبیعی در استان طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: این میزان کاهش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال: ۹۸ داشته است.

وی ابراز داشت: در مرگ‌های غیر طبیعی ۱۸۱ مورد فوت ناشی از حوادث رانندگی ثبت شد.

امینی گفت: همچنین فوت ناشی از گاز گرفتگی در سال ۹۹ هشت مورد با کاهش ۳۳ درصدی به نسبت مدت مشابه قبل بوده و ۱۴ مورد فوت ناشی از غرق شدگی نیز در سال ۹۹ ثبت شد.

توسعه ظرفیت‌های زیرساختی

امینی تصریح کرد: ظرفیت سازی زیربنایی در حوزه پزشکی قانونی استان هدفگذاری شده و در محورهای مختلف در ساختمان جدید در حال افزایش و بهبود محوطه سازی هستیم.

وی با بیان اینکه تجهیز آزمایشگاه مرکز در اواخر سال گذشته انجام شد، ابراز داشت: تأمین بخش مهمی از تجهیزات آزمایشگاه سم شناسی اجرایی شد.

امینی با اشاره به ساخت دو سالن تشریح در شهرستان‌های بهمئی و دنا، عنوان داشت: در سال ۱۴۰۰ برای ساخت دو پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان، گفت: در سال گذشته پزشکی قانونی باشت افتتاح شد و ساختمان سازی در این محور نیز عملیاتی می‌شود.

امینی با تاکید بر اینکه سالن تشریح شهرستان دهدشت در بخش فنی مشکلاتی داشت، گفت: این مشکلات برطرف شده و در این بخش نیز تکمیل و رفع مشکلات را خواهیم داشت.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها