تجمع انتخاباتی خارج از پروتکل‌های بهداشتی در استان همدان ممنوع است

رئیس کمیته اطلاع‌ رسانی ستاد انتخابات استان همدان گفت: تجمع‌های انتخاباتی در فضاهای سربسته که پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت نکنند ممنوع است.

تجمع انتخاباتی خارج از پروتکل‌های بهداشتی در استان همدان ممنوع است

اسدالله ربانی مهر در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به لزوم همکاری رسانه‌ها در راستای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری در انتخابات خردادماه اظهار داشت: در ایام انتخابات به دلیل شیوع کرونا تجمع انتخاباتی خارج از پروتکل‌های بهداشتی ممنوع است.

وی با بیان اینکه تبلیغات امسال با دوره‌های قبل تفاوت دارد و باید در کنار شور و نشاط انتخاباتی، رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته شود افزود: رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی در بحث مشارکت حداکثری در انتخابات نقش اساسی دارند و بسیار تاثیرگذار هستند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان همدان با اعلام اینکه تجمع‌های انتخاباتی در فضاهای سربسته که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممنوع است عنوان کرد: در برابر تخریب و سیاه نمایی دشمن نیاز است رسانه‌ها با آگاهی بخشی و امیدآفرینی در جامعه مردم را جهت حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنند.

شرایط انتخابات مکانیزه در همدان در 212 شعبه وجود دارد

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان نیز از برگزاری دوره آموزشی انتخابات الکترونیک ویژه کارشناسان فرمانداری‌ها خبر داد و بیان کرد: تمامی پیش‌بینی‌های لازم برای ضدعفونی کردن شعب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است

وی با اشاره به اینکه حتی‌المقدور شعب اخذ رای در مکان‌های سر باز مستقر خواهند شد گفت: نرم افزار (انتخاب ایران) به منظور شناسایی شعب در دسترس و خلوت برای شهروندان تدارک دیده شده است.

محمد حسن میرزایی با بیان اینکه در استان همدان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود افزود: در شهر همدان‌‌ انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و در سایر شهرها نیز به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه شرایط انتخابات مکانیزه در همدان در 212 شعبه وجود دارد اظهار داشت: به‌ازای هر 5 شعبه یک سرگروه فنی آموزش دیده است و از هفته آینده نیز آموزش کاربران در شهر همدان آغاز خواهد شد.

هزار و 437 شعبه اخذ رای در استان مجهز به دستگاه احراز هویت است

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان عنوان کرد: همچنین برای هر شعبه در همدان به طور متوسط سه صندوق الکترونیکی پیش بینی شده تا شهروندان با تراکم مواجهه نشوند کما اینکه امکان اضافه کردن تا چهار صندوق نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هزار و 437 شعبه اخذ رای در استان مجهز به دستگاه احراز هویت است ادامه داد: این دستگاه‌ها علاوه بر احراز هویت شهروندان، از رای افراد فوتی، تکراری و رای زیر 18 سال نیز جلوگیری می‌کند.

میرزایی اظهار داشت: همچنین تعدادی دستگاه پشتیبان احراز هویت و صندوق الکترونیکی نیز به عنوان جایگزین در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم در سریع‌ترین زمان جایگزین دستگاه‌ها شوند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها