کشف ۲۳ تن مواد افیونی در سیستان و بلوچستان/ باند ۱۲ نفره سرقت‌ های مسلحانه در پوشش مامورنما متلاشی شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به انهدام ۱۴ باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد مخدر و کشف بالغ بر ۲۳ تن مواد افیونی، گفت: با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی استان باند ۱۲ نفره سارقان مسلحانه مامورنما متلاشی شد.

کشف ۲۳ تن مواد افیونی در سیستان و بلوچستان/ باند ۱۲ نفره سرقت‌ های مسلحانه در پوشش مامورنما متلاشی شد

سردار احمد طاهری با بیان اینکه انتخابات جلوه‌ای از ارادت ملت مسلمان ایران به آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) وشهیدان انقلاب اسلامی است، امنیت انتخابات را از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: انتخابات آبرو و حیثیت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و آنچه برای ما مهم است تامین نظم و امنیت انتخابات و زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به یاری خداوند متعال و با همت همه همکارانم در مجموعه پلیس استان سعی داریم نظم و امنیت انتخابات پیش رو را به بهترین شکل ممکن در سطح استان برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اعلام آمادگی کامل مجموعه انتظامی سیستان و بلوچستان برای حفاظت از صندوق‌های اخذ آرا با هماهنگی و همکاری سپاه و بسیجیان در سطح استان بیان کرد: جا دارد از فرماندهی سپاه قدس جنوب شرق کشور، بسیجیان استان و همه دستگاه‌های مرتبط حوزه نظم و امنیت انتخابات که همکاری لازم را با خادمان خود در نیروی انتظامی استان برای پیش‌بینی و تامین نظم و انتخابات 28 خردادماه را فراهم کرده‌اند قدردانی کنم.

سردار طاهری با تاکید بر اینکه همه زمینه‌ها برای مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای فراهم و ان‌شاءالله با حضور پرشور شاهد ناکامی توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم خواهیم بود، تصریح کرد: همه تدابیر با همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط لازم برای هرچه با شکوهتر برگذار شدن انتخابات در سایه نظم و امنیت اندیشیده شده است.

انهدام باند 12 نفره سرقت‌های مسلحانه مامورنما در بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به اجرای دیگر طرح‌های انتظامی در سطح استان و همچنین طرح برخورد با جرائم خشن اشاره کرد و گفت: همه رده‌های تخصصی اعم از پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس فتا، پلیس پیشگیری و پلیس‌های راه و راهور و همچنین فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها، تمام تلاششان را برای ارتقای امنیت پایدار به کار گرفته‌اند که خوشبختانه به نتایج مطلوب و خوبی در مجموعه انتظامی استان پیدا کردیم.

وی به کشف 6 فقره قتل مسلحانه، 18 فقره سرقت مسلحانه، 10 فقره سرقت‌های به عنف در جنوب شرق کشور همراه با دستگیری افراد و متهمان مرتبط با آن اشاره کرد و اظهار داشت: در یکی از کشفیات جرائم خشن ارتکابی در جنوب استان کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی در پی ماه‌ها رصد اطلاعاتی با اشرافیت کامل موفق به شناسایی و انهدام یک باند 12 نفره سرقت شدند که اعضای آن در مسیر شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز و محور راسک در پوشش مامور با شناسایی خودروهای قاچاقچیان و با انگیزه سرقت مواد مخدر، به سرقت مسلحانه از آنان اقدام می‌کردند.

سردار طاهری با بیان اینکه هر 12 عضو این باند مخوف و تحت تعقیب دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند، افزود: اعضای این باند خشن به پنج فقره سرقت مسلحانه و همچنین یک فقره قتل مسلحانه نیز اعتراف کردند که در بازرسی از مخفیگاه آنها سه دستگاه خودرو ،3 قبضه سلاح کلاش، مقادیری مهمات جنگی و نیز مقادیری مواد مخدر از آنان کشف شد.

کاهش 27 درصدی وقوع سرقت‌های مسلحانه

وی به شناسایی و کنترل جرائم با توجه به اشرافیت اطلاعاتی و کامل پلیس استان بر مجرمان و سارقان سابقه اشاره و عنوان کرد: با اقدامات موثر مجموعه انتظامی استان در مرکز و سایر شهرستان‌ها در دو ماه نخست سال جاری، شاهد کاهش 27 درصدی سرقت‌های مسلحانه، 14 درصدی سرقت‌های به عنف، 11 درصدی سرقت مغازه، هشت درصدی سرقت موتورسیکلت و رشد 27 درصدی کشف سرقت منزل و همچنین افزایش کشف 9 درصدی کشف سرقت خودرو شده‌ایم که همه آنها حاصل تلاش همکاران در مجموعه انتظامی استان و مشارکت و همراهی مردم و سازمان‌ها در پیشگیری و کنترل جرائم است.

سلاح غیرمجاز خط قرمز انتظامی است

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه امنیت استان یکی از دغدغه‌ها و اولویت مجموعه انتظامی استان است، گفت: سلاح غیرمجاز خط قرمز نیروی انتظامی استان است؛ هرگونه خرید و فروش و یا استفاده از آن با برخورد شدید ماموران انتظامی روبرو خواهد شد و همجنین به مخلان و حمل کنندگان سلاح غیرمجاز هشدار داده و ضمن مقابله با آنها مطمئن باشند در رصد اطلاعاتی پلیس استان قرار داشته و با دستگیری منتظر مجازات سخت باشند.

سردار طاهری در اجرای طرح مقابله با جرائم خشن در دو ماه نخست سال جاری به کشف 308 قبضه سلاح غیرمجاز جنگی به همراه مهمات آن با رشد کشف هفت درصدی آن توسط پلیس استان، دستگیری اراذل و اوباش به تعداد 48 نفر اشاره و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مجموعه انتظامی استان برخورد قاطع با حمل‌کنندگان سلاح سرد و کسانی که بخواهند با اقدامات مجرمانه امنیت و آسایش مردم را بر هم بزنند، هستند.

رشد 67 درصدی کشف کالای قاچاق

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به طرح مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی خارج از چرخه توزیع اشاره و بیان کرد: در اجرای این طرح هدف اصلی انتظامی استان مقابله با باندهای سازمان یافته قاچاق سوخت که با بارنامه‌های جعلی و یا موارد دیگر اقدام به قاچاق سوخت و منابع ملی کشور می‌کنند است که شدیداً با عوامل آن برخورد و اجازه سوءاستفاده از منابع ملی را به آنها نمی‌دهیم.

وی به رشد 67 درصدی کشف کالای قاچاق، شناسایی و انهدام چندین باند بزرگ در این خصوص در شهرستان چابهار اشاره کرد و افزود: در این مدت 20 باند سازمان یافته قاچاق کالا و ارز که بیشترین کالاها مربوط به خواربار و مایحتاج اولیه مردم بودند، از سمت چابهار به زاهدان و همچنین در شهرستان ایرانشهر متلاشی شدکه از مهمترین آن کشف محل دپوی 400 تن برنج احتکاری در انبار بزرگی در شهرستان چابهار توسط ماموران است.

انهدام 14 باند قاچاق مواد مخدر و کشف بالغ بر 23 تن مواد افیونی

سردار طاهری با اشاره به طرح قاطع پلیس استان در مبارزه با مواد مخدر و شناسایی و انهدام باندهای مواد افیونی، عنوان کرد: در دو ماه نخست امسال 14 باند قاچاق مواد مخدر منهدم، بالغ بر 23 تن انواع مواد مخدر کشف، 163 دستگاه خودرو و 15 قبضه سلاح گرم از قاچاقچیان کشف و افراد مرتبط با آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به اجرای طرح تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در مرکز و شهرستان‌های استان اشاره و بیان کرد: هدف در مرحله بعدی جمع‌آوری معتادین متجاهر و معرفی آنان با مراکز بازپروری است که از تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در این طرح انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت محدود فضاهای بازپروری بستر لازم را برای معرفی افراد و درمان آنان فراهم کنند که جا دارد از همراهی و هماهنگی قبلی سازمان‌های چون بهزیستی و دیگر سازمان‌ها چون سازمان صدا و سیما در بحث اطلاع‌رسانی در اجرای طرح قدردانی کنیم.

وی با تقدیر از همکاری دستگاه قضائی در برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر، اظهار داشت: همه اماکن و پاتوق های که مجرمان اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کردند شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضائی پلمب و یا در حال پلمب هستند.

کشف 99 درصدی پرونده جرایم سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا استان

سردار طاهری به اقدامات موثر پلیس استان در فضای سایبر، پیشگیری و برخورد با متخلفان آن اشاره کرد و گفت: چیزی بالغ بر 99 درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان در خصوص جرائم فضای مجازی و سایبر توسط کارشناسان مجرب، علمی و با دانش پلیس فتا کشف و متهمان آن شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند که از این حیث در رتبه‌های برتر کشور قرار گرفته‌ایم.

وی به آمار تصادفات جاده‌ای در سطح استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه سالیانه اخیر شاهد حوادث ناگوار رانندگی در سطح استان بودیم که می‌طلبد به منظور پیشگیری، کنترل و کاهش حوادث جاده‌ای همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و همچنین مردم استان بیش از پیش پای کار آمده و با ارتقای آموزش و فرهنگ صحیح ترافیک تلاش کنند تا حوادث رانندگی را پیشگیری و کاهش دهیم در این رابطه جا دارد از سازمان‌های همکار در این زمینه همچون صدا و سیمای مرکز استان به دلیل اطلاع‌رسانی و دیگر رسانه‌ها برای ارتقای آموزش فرهنگ ترافیک شهروندان قدردانی کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    اخه اگه این همه مواد ومیگیرن پس این همه معتاد از کجا میاد .تازه روز به روزم زیاد میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها