شاه راه ترانزیتی شرق مهمترین طرح ترانزیتی کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به موقعیت سیستان و بلوچستان، شاه راه ترانزیتی شرق ایران مهمترین طرح ترانزیتی کشور به شمار می‌رود.

شاه راه ترانزیتی شرق مهمترین طرح ترانزیتی کشور

ماندانا زنگنه در نشست مبادلات مرزی استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد افزود: افغانستان کشوری است که بازار صادرات پذیری بالایی دارد و با توجه به تشابهات فرهنگی اعتماد بسیار به تولیدات کشور دارند و این فرصتی مناسب برای صادرات را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: سال گذشته از پل ابریشم و پایانه مرزی میلک در مرز ایران و افغانستان به طور متوسط روزانه ۱۳۵ دستگاه خودرو ترانزیتی وارد و ۱۳۸ دستگاه خارج شد که این یعنی هر روز ۲۷۳ تردد ترانزیتی در این پایان ثبت شده است.

زنگنه افزود: بندر چابهار به دلیل پهلوگیری کشتی های ترانزیتی به عنوان مبدا مسیر ترانزیت خشکی شناخته می‌شود و این در حالی است که طی سالهای گذشته این بندر تحولات بزرگی به خود دید و در نتیجه آنها امروز ظرفیت بارگیری در این بندر از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال گذشت و این یعنی کشتی‌های بزرگ کانتینربر با تناژ ۱۰۰ هزار تن امروز می توانند در این بندر پهلو می‌گیرند.

وی گفت: با توجه به کنار هم قرار گرفتن همه این ظرفیت‌های بالقوه در استان سیستان و بلوچستان می‌توان گفت شاهراه ترانزیتی شرق ایران مهمترین طرح ترانزیتی کشور است که صادرات و واردات بسیاری از کشورها را تسهیل می بخشد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها