اجرای ۳۰۰۰ هکتار طرح آبخیزداری در عرصه منابع ملی اسدآباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از اجرای بیش از ۳۰۰۰ هکتار طرح آبخیزداری در عرصه منابع ملی این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

اجرای ۳۰۰۰ هکتار طرح آبخیزداری در عرصه منابع ملی اسدآباد

بهزاد شاهمرادی اظهار کرد: حوزه های شیلاندر، آجین، کمک سفلی، چنارسفلی و سیراوند از عرصه هایی بوده که سال گذشته در این نقاط طرح های آبخیزداری انجام گرفت و امسال نیز برای انجام طرح آبخیزداری منابع طبیعی شهرستان حوزه هایی چون قراکند و پشت دربند را برای اجرای طرح پیشنهاد دادیم که منتظر پاسخ این پیشنهاد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در ۳۰ هزار و ۷۰۱ هکتار از عرصه مراتع ملی شهرستان عملیات آبخیزداری انجام شده و ۱۶ هزار و ۳۹۹ هکتار از عرصه منابع ملی نیز مستعد و نیازمند اجرای عملیات آبخیزداری است.

شاهمرادی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات جوی در سال جاری آتش سوزی و حریق مراتع به علت گرمای زودهنگام آغاز خواهد شد، افزود: به علت بارش های کم امسال میزان پوشش گیاهی مراتع به نسبت سال گذشته کمتر شده که این امر موجب خواهد شد حریق و آتش سوزی بر اثر گرما در سطح کم اما با تعداد زیاد باشد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از آتش سوزی و حریق جنگل کاری گردنه دستگاه قضا در رابطه با همکاری نیروهای رأی باز و تبدیل زندانی آنها به کار در منابع طبیعی کمک بسیاری داشته که این حمایت دستگاه قضا از منابع طبیعی شهرستان قابل تقدیر است.

شاهمرادی مطرح کرد: در حال حاضر نیروهای رأی باز در جنگل کاری گردنه اسدآباد نسبت به تشتک ،آتش بر ،هرس و جنگل کاری گردنه مشغول هستند که این امر از نقش موثری در آتش سوزی حریق جنگل دستکاشت گردنه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از حریق و آتش سوزی های مراتع و عرصه های ملی و اراضی انسانی و ناخواسته و غیرعمد است، خاطر نشان کرد: این شهرستان با وسعت ۱۱۹۵ کیلومترمربع دارای ۵۹ هزار هکتار اراضی ملی بوده که از این میزان ۵۳ هزار و ۸۱۹هکتار به مرتع اختصاص دارد.

شاهمرادی در پایان بیان کرد: در سال گذشته توسط منابع طبیعی این شهرستان در دو روستای اسدآباد از جمله ترخین آباد ۱۸۰ هکتار کشت گلرنگ انجام شد که امسال هم در زمینه کشت گیاهان دارویی به طور قطع دارای برنامه خواهیم بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها