۳ شهرستان استان خراسان جنوبی مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می‌کند

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در سه شهرستان مرغ بدون آنتی بیوتیک در حال تولید است که مردم باید بدانند قیمت این مرغ‌ها هیچ تفاوتی ندارد.

۳ شهرستان استان خراسان جنوبی مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می‌کند

خراسان جنوبی یکی از قطب‌های تولید مرغ و تخم مرغ در شرق کشور است.

این استان مرزی چند سال است که به عنوان قطب تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور معرفی شده و تکمیل زنجیره تولید سبب شده است این استان در تولید این محصولات پروتئینی خودکفا شده و مازاد بر نیاز تولید به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور صادر شود.

سال‌ها است که تمامی مراحل تولید مرغ از جمله پرورش مرغ مادر، جوجه یکروزه، مرغ گوشتی، کشتارگاه و بازار مصرف در استان خراسان جنوبی تکمیل شده که نقطه قوتی برای منطقه است.

حدود چهار ماه پیش بود که آنفولانزای فوق حاد پرندگان را در استان شاهد بودیم اتفاقی دردناک که سبب معدودم‌سازی بیش از یک میلیون قطعه انواع مرغ و پرنده در استان شد.

حال برای بررسی آخرین وضعیت استان به سراغ مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی رفتیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حدود 4 ماه است که استانی پاک و عاری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستیم افزود: از وقتی نخستین نمونه آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده شد عزم و هماهنگی‌های صورت گرفت تا هر چه زودتر این ویروس را از بین ببریم.

محمد اصغرزاده با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا می‌توان گفت همه واحدهایی که در ماجرای آنفولانزای فوق حاد پرندگان دچار مشکل و آسیب شده بودند به جز یک واحد به عرصه تولید بازگشتند، افزود: در حال حاضر تلاش شد تا همه مرغ‌های گوشتی را در استان بیمه کرده و واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان تزریق شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات خوبی که در این چند ماه رقم خورد ممیزی کردن واحدها بود ادامه داد: در مدت شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان نهاده، کارتن، شانه تخم مرغ‌هایی که توسط دامپزشکی معدوم شده بود به میزان دو میلیارد و 500 میلیون تومان به واحدهای خسارت دیده غرامت پرداخت کردیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که تعداد واحدهای تولید کننده مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان چقدر است افزود: در حال حاضر در سه شهرستان طبس، فردوس و بشرویه تولیدکنندگان براساس دستورالعمل‌های دامپزشکی کشور مرغ بودن آنتی بیوتیک تولید می‌کنند.

اصغرزاده با بیان اینکه براساس تاکید وزیر جهاد کشاورزی قیمت مرغ بدون آنتی بیوتیک نباید هیچ تفاوتی با مرغ‌های معمولی باشد، گفت: قیمت مرغ بدون آنتی بیوتیک همان 24 هزار و 900 تومان باید باشد و بیشتر از این قیمت تخلف است.

وی با بیان اینکه مرغ‌های بدون آنتی بیوتیک باید در کشتارگاه‌های خاصی کشتار شوند افزود: مردم در جریان باشند قیمت مرغ بدون آنتی بیوتیک همان قیمت مرغ‌های معمولی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها