برگزاری میز کشوری صادرات طلا در اصفهان

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان از برگزاری میز کشوری صادرات طلا در حاشیه برپایی چهاردهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ، ماشین آلات و صنایع وابسته خبر داد.

برگزاری میز کشوری صادرات طلا در اصفهان

محسن طلامینایی در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ، ماشین آلات و صنایع وابسته، اظهار کرد: در حاشیه برپایی این نمایشگاه، میز کشوری صادرات طلا نیز برگزار می شود و امیدواریم دروازه صادرات طلا از این نمایشگاه گشوده شود.

وی افزود: میز کشوری صادرات طلا با حضور متخصصان و بزرگان این صنعت برگزار می شود و از مقامات مختلف در سطح کشور در این میز حضور می یابند.

به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان صادرات طلا از اصفهان در سال های ۹۰ و ۹۱ معادل ۷۵۰ میلیون دلار بوده که به دلیل مشکلات متعدد، میزان صادرات طلا از استان بسیار اندک شده است.

طلامینایی با اشاره به دلایل کاهش صادرات طلا از اصفهان، گفت: به غیر از تحریم ها، تضاد قوانین بین ارگان هایی همچون بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و گمرک موجب کاهش صادرات طلا شده است.

مشکلات نبود ارتباط بانک مرکزی با گمرک برطرف می شود

ابراهیم حبیب الهی، عضو هیات رییسه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: در کمیته فلزات اتاق بازرگانی بیش از هفت سال در زمینه آموزش و پیگیری مشکلات صنعت طلا و جواهر فعالیت می کنیم و امیدواریم در این نمایشگاه آخرین دستاوردها در زمینه صنعت طلا و نقره و سنگ های قیمتی و ماشین آلات به نمایش گذاشته شود.

وی در خصوص مهمانان خارجی این نمایشگاه، گفت: برای صدور روادید مهمانان خارجی جلساتی با سازمان صمت برگزار کرده ایم و امیدوارم برای حضور آنها مشکلی نداشته باشیم.

عضو هیات رییسه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: در اتاق بازرگانی نسبت به بررسی مشکلات کلان صادرکنندگان طلا اقدام کرده ایم ‌و تاکنون توانسته ایم برخی مشکلات را بررسی و حل کنیم و قرار است مشکلات عدم ارتباط بانک مرکزی با گمرک را برطرف کنیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها