افزایش پیک مصرف برق فروردین‌ ماه در خوزستان

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پیک مصرف برق فروردین‌ماه سال جاری نسبت به پیک بار سال قبل، ۳۲ درصد افزایش و انرژی مصرفی در استان ۲۹ درصد رشد داشته است.

افزایش پیک مصرف برق فروردین‌ ماه در خوزستان

فرامرز شادفر با اشاره به میزان تولید و مصرف برق در فروردین‌ ماه، اظهار کرد: در فروردین‌ماه در خوزستان ۲ هزار و ۳۱۲ گیگاوات ساعت برق تولید شده که از این میزان، ۱۹ درصد سهم نیروگاه‌های برق آبی، ۷۸.۵ درصد سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و ۲.۵ درصد سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

وی افزود: از میزان برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۵۵ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و ۴۵ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) تولید و به شبکه تحویل داده شده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: پیک فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به میزان ۵ هزار و ۳۴۵ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال قبل ۳۲درصد افزایش داشته است.

شادفر ادامه داد: همچنین انرژی مصرفی در خوزستان در فروردین‌ماه ۲ هزار و ۳۲۱ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده ۲۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد بسیار بالای بار و انرژی مصرفی در فروردین‌ماه سال جاری، مدیریت مصرف برق و جابه‌جایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت ( ۱۴ تا ۱۸ و ۲۱ تا ۲۲ در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ ) به سایر ساعات شبانه‌روز توسط همه مصرف‌کنندگان امری لازم و ضروری است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها