نصب کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی عجب شیر الزامی است

 فرماندار شهرستان عجب شیر با اعلام اینکه نصب کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی شهرستان الزامی است، خواهان اعمال مدیریت بیشتر در نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای آب کشاورزی شد.

نصب کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی عجب شیر الزامی است

عادل اصغرپور در جلسه ‍ گارگروه آب، کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان عجب شیر ضمن اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب جهت بهره برداری بهینه و صحیح بر لزوم استفاده بهینه از منابع آبی تاکید کرد.

وی با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال زراعی جاری، بر ضرورت اجرای طرحهای نوین آبیاری و آبرسانی تاکید کرد و افزود: با توجه به کاهش آب کشاورزی ضروری است که نظارت های بیشتری در خصوص جلوگیری از افزایش سطح کشت انجام شود.

فرماندار شهرستان عجب شیر در راستای اصلاح الگوی کشت و محصولات با مصرف کم آب از اولویت های برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان دانست و افزود: جهادکشاورزی از گسترش اراضی زیر کشت با توجه به شرایط منابع آبی موجود با جدیت بیشتری اقدام کند.

اصغرپور بر تهیه و تدوین برنامه توانمندسازی کشاورزان با مشارکت دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و گفت: جهادکشاورزی جهت جلوگیری از اتلاف منابع آبی نسبت به انتقال آب از طریق لوله گذاری در کانال های آب اقدام کند.

وی بر اجرای طرح اولیه و طرح توجیهی احداث شبکه آبرسانی با مشارکت کشاورزان اشاره کرد و افزود: با مشارکت مردمی پایاب سد قلعه چای با سرعت به نتیجه می رسد.

فرماندار عچب شیر اعلام کرد: از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی ساحل راست این سد ۳۰۰ هکتار بهره برداری شده است و ۲ هزار هکتار باقیمانده در یک برنامه زمان‌بندی حداکثر سه ساله وارد مدار بهره برداری می شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها