پل شناور رودخانه کرخه پس از پنج روز دوباره راه‌اندازی شد

پس از پنج روز با نصب دوباره پل شناور بر روی رودخانه کرخه مشکل رفت‌ و آمد اهالی شهر فتح المبین و برخی از روستاهای شهرستان شوش ساعاتی پیش برطرف شد. 

پل شناور رودخانه کرخه پس از پنج روز دوباره راه‌اندازی شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، پل شناوری که در مجاورت پل شهید ناجیان در فتح المبین شوش بر روی رودخانه کرخه مستقر شده از روز چهارشنبه هفته گذشته بر روی خودروها بسته شد و اهالی برای تردد به شهر شوش ناچار به طی 25 کیلومتر مسیر تا پل نادری اندیمشک شدند.

با آغاز عملیات تعریض پل شهید ناجیان در غرب کرخه و بسته شدن این پل بر روی خودروها از اردیبهشت ماه امسال، پل شناوری در مجاورت این پل بر روی رودخانه کرخه مستقر شد تا ارتباط بیش از 30 روستای بخش فتح‌المبین به شهر شوش برقرار شود.

بستن پل شناور بر روی رودخانه کرخه در شهر فتح‌المبین تردد ساکنان بیش از 30 روستا و این شهر را با مشکل روبه‌رو کرده بود.

در زمان بسته بودن پل شناور بر روی رودخانه کرخه اهالی بخش فتح‌المبین مسیر خطرناکی برای رفت و آمد خود انتخاب کرده بودند.

بخشدار فتح‌المبین سه شنبه هفته پیش اعلام کرده بود پل شناور جنب پل شهید ناجیان بر روی رودخانه کرخه قرار است برای تعمیرات 2 روز مسدود شود ولی بعد از گذشت پنج روز این مسیر باز شد.

با بازگشایی پل شناور مشکل تردد اهالی بیش از 30 روستا و شهر فتح المبین شوش برطرف شده است ضمن اینکه روند احداث پل شهید ناجیان طبق برنامه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود پیش از پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

علت بسته شدن پل شناور بر روی رودخانه کرخه تعمیر پل به دلیل آسیب وارده به آن بر اثر تردد خودروها عنوان شده است.

به گزارش تسنیم، پل شهید ناجیان احداثی بر روی رودخانه کرخه تنها مسیر دسترسی شوش به منطقه غرب کرخه و منطقه عملیاتی فتح‌المبین است که ارتباط زمینی شهرستان شوش با استان ایلام و نیز دسترسی به مرز مشترک با عراق را برقرار می‌کند.

بخش فتح‌المبین با تعداد زیادی روستا و 30 هزار نفر جمعیت یکی از قطب های کشاورزی شهرستان شوش است که بخشی از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز در این منطقه واقع شده است.

این پل یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شهرستان شوش است که روزانه وسایل نقلیه زیادی از روی آن عبور می‌کنند.

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها