دستگیری ۱۷ شکارچی متخلف غیر بومی در اهر طی سال ۹۹

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان اهر از دستگیری ۱۷ شکارچی غیرمجاز در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

دستگیری ۱۷ شکارچی متخلف غیر بومی در اهر طی سال ۹۹

ابوالفضل جمالی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، سازمان محیط زیست تمام مجوز و پروانه های شکار را لغو و اجازه‌ی هیچگونه شکاری را صادر نکرده است که در این خصوص خوشبختانه مردم شهرستان اهر نیز همکاری خوبی داشتند.

وی افزود: در راستای جلوگیری از شکار غیر مجاز خصوصا در مناطق حفاظت شده‌ی شهرستان اهر، سال گذشته ۱۷ متخلف که غیر بومی بوده و اقدام به شکار غیر قانونی در این شهرستان داشتند، با هوشیاری اهالی و همکاران محیط بان دستگیر و نزدیک به ۱۴۷ میلیون ریال ضرر و زیان از متخلفین اخذ و به خزانه‌ی دولتی واریز گردید.

وی در خصوص قطع و هرس غیر اصولی درختان بلوار ستارخان شهرستان اهر توسط نیروهای شهرداری نیز گفت: اقدام شهرداری غیر قانونی و غیر قابل گذشت است و به شدت مخالف اینگونه اعمال غیر کارشناسی و غیر اصولی بوده و خواستار برخورد قانونی با مسببین و متخلفین در این خصوص و مجازات آنها هستیم.

رئیس اداره‌ی حفاطت محیط زیست شهرستان اهر ادامه داد: قطع و هرس درختان در محدوده‌ی شهر و فضای سبز از اختیارات شهرداری است اما بایستی با مجوز شورای شهر و با رعایت اصول کارشناسی، فنی، علمی و زیست محیطی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هرس و قطع درختان محدوده شهر توسط شهرداری تنها شامل این محل نبوده و مشابه این کار نیز در نقطه‌ی دیگری از شهر صورت گرفته بود که اداره محیط زیست اهر نیز مانند سایر همشهریان به این قبیل اقدامات شهرداری اعتراض کرده و طی نامه ای اعتراضات و نظرات کارشناسی خود را به صورت کتبی در اختیار دادستانی این شهرستان قرار داده است.

وی در خصوص ورود فاضلاب زندان اهر به مزارع کشاورزی نیز گفت: با توجه به اینکه زندان تازه تاسیس اهر در خارج از محدوده شهر قرار دارد، طی بازدیدی که از این محل داشتیم متوجه شدیم این مکان مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب بوده و فاضلاب ها را تصفیه کرده و خروجی آن وارد زمین های اشخاص می شود و این افراد معترض به این موضوع هستند.

جمالی اضافه کرد: در این خصوص راهکارهای اولیه ای ارائه و مقرر شد آب خروجی دوباره برای مصارف فضای سبز یا متصل به منهول های آب و فاضلاب شود و یا به نحو دیگری در خود سیستم مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان افزود: آب خروجی از فاضلاب زندان طبق استانداردها و آزمایش های متعدد مناسب برای مصارف کشاورزی بوده و هیچ مشکلی ندارد و امیدواریم در جلسه آینده که با حضور ارگان های مختلف از جمله اداره آب و فاضلاب، شبکه بهداشت و درمان، امور آب منطقه ای، اداره زندان و محیط زیست شهرستان اهر انجام خواهد شد، تمهیدات مناسبی اتخاذ شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها