امام جمعه همدان:

برخی مسئولان با فرافکنی، دیگران را مقصر مشکلات کشور معرفی نکنند

امام جمعه همدان با بیان اینکه سخنان و رفتار امروز آمریکایی‌ها برای این است که دربین مسئولان ما تفرقه ایجاد کنند، گفت: مسئولان باید مواظب باشند تعدد صدا در کشور ایجاد نشود، برخی فرافکنی نکرده و دیگران را مقصر جلوه ندهند.

برخی مسئولان با فرافکنی، دیگران را مقصر مشکلات کشور معرفی نکنند

آیت الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مظاهر تقوا رسیدگی به اعمال خود در پایان هر سال است اظهار داشت: خوب است در پایان هر سال انسان یک حسابرسی از وضعیت معنوی٬ خود٬ حق‌الناسی که ممکن است برگردن داشته باشد و دیگر اعمال خود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اعیاد شعبانیه فرصتی مناسبی است تا با توسل به پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) پرونده اعمال خود را بررسی و تطهیر کنیم افزود: وقتی خودمان به حساب خود برسیم آن زمان خدای متعال نیز عذر ما را خواهد پذیرفت.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با بیان اینکه در سال ۹۹ کشور ما با برخی مشکلات روبه‌رو بود گفت: یکی از مشکلات ما مسئله کرونا بود که اثرات اقتصادی فراوانی داشته و سبب بروز مشکلات معیشتی٬ اقتصادی شده و روابط خانوادگی را نیز بر هم زد به گونه‌ای که صله رحم به معنای واقعی آسیب دید.

وی بیان کرد: امسال نیز اگر چه طبق گفته ستاد کرونا وضعیت به گونه‌ای است که می‌توان برخی کارها را انجام داد ولی باید صله رحم٬ دید و بازدیدها به گونه‌ای باشد که اتفاقی رخ نداده و کشور دچار مشکل نشود.

امام جمعه همدان مطرح کرد: کرونا بر وضعیت مجامع مذهبی نیز اثرگذار بود و امسال که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم امیدوارم مردم توجه کرده و در عین حال که دید و بازدید و صله رحم را به جا می‌آورند به گونه‌ای رفتار کنند که با موج چهارم کرونا رو به رو نشده و برنامه‌های ماه مبارک رمضان متاثر از این موضوع نشود.

وی با بیان اینکه مبادا به گونه‌ای رفتار کنیم که با شیوع مجدد کرونا مساجد که محل ذکر هستند تعطیل شوند گفت: مجالس اهل بیت(ع)٬ مساجد٬ نماز جمعه٬ هیئت‌ها و غیره سبب جذب رحمت الهی است پس باید همه آحاد مردم٬ ستاد پیشگیری از کرونا و غیره ازاین مسائل مهم مراقبت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با قدردانی از کادر درمان برای تمام زحماتشان در طول دوران مبارزه با کرونا افزود: در طول این مدت رزمایش مومنانه رخ داد و صحنه‌های زیبایی در عرصه کمک به هم نوع٬ کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا رخ داد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ رشد اقتصادی کشور منفی یک بود عنوان کرد: عوامل مختلفی سبب بروز مشکلات اقتصادی شد چرا که هم کرونا تاثیرگذار بود هم ۲۳ تحریمی که توسط دشمن علیه ملت ایران اعمال شد.

شعبانی با بیان اینکه بنای دشمن فشار حداکثری به ملت ایران در عرصه اقتصادی است مطرح کرد: با تمام این اوصاف باز هم آمریکا حرف از مذاکره زده٬ در فضای رسانه‌ای خود را طرفدار مذاکره جلوه داده و این گونه القا می‌کند که ایران است که پای میز مذاکره نمی‌آید.

وی یا اشاره به اینکه علاوه بر بد عهدی آمریکایی‌ها در برجام٬ بسیاری از مشکلاتی که در دوران قبلی برای مذاکره ایجاد شد آمریکایی‌ها ایجاد کردند عنوان کرد: سیاست مبنایی آمریکایی‌ها قابل تغییر نیست آمریکا همان آمریکا و سیاست‌های آنها نسبت به جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای اسلامی همان سیاست‌ها است هر چند ممکن است نوع برنامه‌ها متفاوت باشد اما تغییری نکرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با بیان اینکه سخنان و رفتار امروز آمریکایی‌ها برای این است که در بین مسئولان ما تفرقه ایجاد کنند گفت: مسئولان باید مواظب باشند تعدد صدا در کشور ایجاد نشده و برخی نیز فرافکنی نکرده و دیگران را مقصر جلوه ندهند.

وی بیان کرد: برخی نیروهای داخلی را مقصر مسائل مذاکرات معرفی نکنند چرا که دشمن همان دشمنی است که به برجام شما عمل نکرد و چه زمان برجام و چه بعد از آن به عهد خود وفا نکرد.

شعبانی بدبین کردن مردم به حاکمیت را از دیگر برنامه‌های دشمن برشمرد و اظهار داشت: اگر دشمن دم از مذاکره می‌زند برای این است که در بین مسئولان اختلاف نظر ایجاد کنند در حالی که می‌بینیم برخی مسئولان ارشد نظام اظهارنظرهایی می‌کنند که جالب نیست بنابراین نباید آنها در فضای رسانه‌ای و تبلیغات منفی دشمن قرار گیرند.

وی با اشاره به مسئله تحریم‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند با برنامه‌ریزی تحریم‌ها را خنثی کنید کما اینکه امسال نیز فشار حداکثری دشمن با شکست رو به‌رو شد مسئله‌ای که دشمن نیز به آن اذعان دارد.

امام جمعه همدان با تشریح وضعیت کشور در سال آینده بیان کرد: امیداواریم در سال آینده که ماه‌های پایانی دولت کنونی است با تمام توان به مردم خدمت رسانی کرده و تدبیرهای درستی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با بیان اینکه ما در تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم افزود: در همین روزها که در استان همدان صف‌های طولانی تشکیل شد مسئولان اعلام کردند بنابر نیاز شهر مرغ تولید و توزیع کردیم یعنی بیش از ۲۰۰ تن مرغ توزیع شده است.

وی بیان کرد: با این اوصاف شبکه توزیع استان مختل بوده و برنامه ریزی‌هایی که برای توزیع بود نیز جالب نبود بنابراین امیداوارم تدبیرهای بهتری انجام شده و دیگر صف‌های طولانی نیز شکل نگیرد.

شعبانی مطرح کرد: آنچه اهمیت دارد تدبیر و برنامه ریزی درست در بخش شبکه توزیع و مبارزه با رانت خواری است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه با گرامیداشت روز پاسدار و جانباز گفت: در عرصه‌های مختلف سپاه پاسداران عملکرد بسیار خوبی داشت و هر جا احساس کرد کشور به کمک نیاز دارد با توان توان به آن مسئله ورود کرد.

وی افزود: سپاه در کمک‌های مومنانه ورود کرد٬ گروه‌های جهادی فراوانی در عرصه‌های مختلف فعالیت کردند و توانستند آنجا که لازم بود اقدام به خدمت‌رسانی کردند.

شعبانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در نامه خود خطاب به سپاه فرمودند با قدرت به فعالیت‌های شایسته خود ادامه دهید افزود: سپاه با قدرت در عرصه‌هایی که کشور به آن نیازمند است حضور فعال داشته که جای تشکر دارد.

وی بیان کرد: سال ۹۹ سال جهش تولید نیز بود اما متأسفانه رشد اقتصادی ما منفی بوده است بنابراین شاید بتوان گفت در بخش تحقق این شعار موفقیت خوبی به دست نیاورده باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با اشاره به افتتاح پتروشیمی همدان گفت:‌ اگر چه برخی پروژه‌های بزرگ در استان به بهره‌برداری رسید اما برخی مشکلات به دلیل نوسان رخ داد به همین دلیل اگر در بخش جهش تولید موفق نشدیم به این دلیل بود که نوسان ٬ مشکلات بسیاری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: تولید وقتی رونق می‌یابد٬ مشکلات معیشتی وقتی از بین می‌رود و خریدها وقتی مدیریت می‌شود که نوسانات قیمت در بازار وجود نداشته باشد٬ زمانی که هر روز تغییر نکرده و قیمت کالاهای اساسی نیز تغییر نیابد.

شعبانی افزود: ۷۰ درصد واردات مربوط به کالاها و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها است به همین دلیل وقتی در بازار نوسان باشد آنها هم نمی‌توانند رشد کنند بنابراین امیدواریم مسئولان مراقب این دلال بازی باشند دلال بازی‌هایی که گاهی توسعه یافته و سرمایه‌ها نیز به سمت این مسئله رفته است مانند اتفاقی که در بخش مسکن٬ خودرو و ارز رخ داد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    منظور ایشان از برجام شما چیست برجام ونرمش قهرمانانه استراژدی کل نظام بود چه خوب چه بد بیشتر مواظب گفتارتان باشید جنابعالی فرد عادی نیستید کوچه بازاری صحبت کردن در شأن یک امام جمعه نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی رئیس جمهوری غربزده است درپایان سال دعا کنیم زودتر شرش کم شود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها