شهردار منتخب اهواز خواستار شد: تشکیل قرارگاه رسیدگی به مشکلات شهری در استانداری خوزستان

شهردار منتخب اهواز گفت: ضروری است قرارگاهی جهت رصد و رسیدگی مشکلات شهری در استانداری با حضور دستگاههای خدمات رسان تشکیل شود.

شهردار منتخب اهواز خواستار شد: تشکیل قرارگاه رسیدگی به مشکلات شهری در استانداری خوزستان

"ابراهیم نوشادی" در جلسه دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اهواز با استاندار خوزستان بیان داشت: مشکل شهرداری اهواز و تفاوتش با سایر کلان شهرها در این است که ما نمی توانیم با عوارض شهر را بسازیم.عوارض تنها تامین کننده هزینه های جاری شهرداری ها است و کلان شهرهایی مثل شیراز و مشهد و تبریز با عوارض ساخته نشده اند و از منابعی نظیر سرمایه گذاری و ارزش افزوده و مشارکت های مردمی بهره برده اند.
وی افزود: شهرداری اهواز ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته که بخشی از ان از فروش املاک و وام بوده در حالی که ماهیانه ۸۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند. پایان سال باید ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق بدهیم در حالی که ۱۲ میلیارد تومان موجوی داریم.
شهردار منتخب تاکید کرد: شهرهای بزرگ محور توسعه هستند و اگر توسعه پیدا کنند در اطراف خود نیز تاثیرگذار خواهند بود. در اعتبارات عمرانی تخصیص بسیار پایین است.و این چالشی است که اگر دستگاهها و دولت کمک نکند شهرداری توان مقابله با ان را ندارد.
نوشادی در ادامه افزود: حلقه گمشده ما در خوزستان سرمایه گذاری است که ضروری است ستادی برای رفع این معضل در استانداری تشکیل بشود و موضوع سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و ارزش افزوده بر املاک شهرداری در دستور کار قرار بگیرد.اگر این مشکل در اهواز رفع شود در سایر شهرهای استان هم کار روی غلتک می افتد.
وی تصریح کرد: معضلات شهر اهواز متعلق به یکی دو سال نیست و چند دهه این مشکلات روی هم انباشته شده اند و منجر به این وضعیت شده که مشاهده می کنید. این مشکلات به دست شهرداری به تنهایی حل نمی شود.درخواست ما تشکیل قرارگاهی جهت رصد و رسیدگی به مشکلات شهری در استانداری است تا دستگاههای خدمات رسان مثل آبفا و ... عضو این قرارگاه باشند و دور یک میز جمع شوند هر یک بخشی از کار را حل کنند و دستورات این قرارگاه نیز برای دستگاهها الزام آور باشد.
شهردار اهواز در ادامه بیان کرد: درخواست دیگر در بحث آلایندگی هاست طبق قانون یک درصد از فروش نفت بوده که مصوبه دیگری در هیئت دولت تنظیم شده و به یک درصد از کارمزد تغییر داده شده که این خلاف قانون است و حق خوزستان را تضییع می کند.
نوشادی با اشاره به وضعیت نامطلوب سایت دفن زباله صفیره از استاندار برای ساماندهی وضعیت این سایت استمداد طلبید.
وی در مورد جمع آوری نخاله ها از سطح شهر نیز بیان داشت: استاندار دستور بدهند دستگاههای مختلف برای جمع آوری نخاله ها از سطح شهر ماشین آلات در اختیار شهرداری قرار بدهند.
شهردار اهواز در پایان خاطر نشان کرد: مطالبات شهرداری از شرکت ها زیاد است.استاندار دستگاهها را ملزم کند تا قبل از عید بدهی خود را پرداخت کنند تا معوقات پرسنل را پرداخت و مشکلات کارگری کاهش پیدا کند.

منبع: شهرداری اهواز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها