استاندار همدان:

وضعیت ۹ شهرستان زرد است/ شایعه تعطیلی بازار صحت ندارد

استاندار همدان گفت: در حال حاضر وضعیت ۹ شهرستان در استان همدان زرد و شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی کرونا قرار دارد.

وضعیت ۹ شهرستان زرد است/ شایعه تعطیلی بازار صحت ندارد

سید سعید شاهرخی در ستاد مدیریت کرونا در استان اظهار داشت: تعطیلی بازار همدان به علت شیوع ویروس کرونا شایعه بوده و همچنان محدودیت‌ها براساس رنگ‌بندی اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های کرونایی بر اساس طرح «فاصله گذاری هوشمند» و بر طبق رنگ بندی شهرستان‌ها صورت می‌گیرد تصریح کرد: استان همدان در یک هفته گذشته تغییر رنگی نداشته و همانند هفته گذشته است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه اصناف و مردم باید در روزهای پایانی سال نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس‌تر باشند گفت: در صورت تغییر رنگ‌بندی در وضعیت شهرستان‌ها به صورت اتوماتیک محدودیت‌های پیش بینی‌شده باز می‌گردد.

شاهرخی از همه مسئولان و رسانه‌ها خواست در روزهای پایانی سال با توجه به افزایش مراجعه به بازار برای خرید نوروزی و افزایش سفر به علت در پیش بودن تعطیلات، مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری دعوت کنند.

وی با بیان اینکه روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی دراستان همدان نزولی است و به 70 درصد رسیده است اظهار داشت: اگر این روند ادامه یابد با خطر گسترش ویروس و ایجاد مشکلاتی به دنبال آن مواجه می‌شویم.

استاندار همدان از تعطیلی غارعلیصدر تا پایان ماه رمضان خبر داد و گفت: باتوجه به مسافرپذیر بودن همدان، غارعلیصدر تا آخر ماه مبارک رمضان یعنی پایان اردیبهشت تعطیل می‌شود که این موضوع باید به متولیان این مجموعه به منظور برنامه‌ریزی ابلاغ شود.

شاهرخی با بیان اینکه در نوروز امسال همدان به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری برای مسافران خواهد بود تصریح کرد: بنابراین کمیته امنیتی و اجتماعی باید به صورت ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشدید نظارت‌ها را مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تجربه سال‌ها گذشته میتوان گفت استان همدان مقصد اصلی گردشگران خوزستانی است،گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی این استان نیروی انتظامی باید از ورود خودروهای دارای پلاک انتظامی خوزستان جلوگیری کند.

استاندار همدان افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا خودروهای دارای شماره انتظامی خوزستان حق خروج از حوزه استحفاظی این استان را ندارند، با این وجود ماموران در صورت مشاهده این خودروها، اجازه ورود آن‌ها به همدان را نداده و قاطعانه برخورد کنند.

شاهرخی با بیان اینکه علت ابتلای 70 درصد از مبتلایان کرونا در استان مربوط به روابط درون خانوادگی است گفت: از مردم تقاضا داریم از شرکت در هرگونه مهمانی و دورهمی خودداری کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها