فرمانده انتظامی شهرستان ملایر:

مجازات حبس برای رانندگان خودروهای با پلاک‌های مخدوش

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از مجازات حبس و تشدید برخورد با رانندگان وسایل نقلیه دارای پلاک مخدوش خبر داد.

مجازات حبس برای رانندگان خودروهای با پلاک‌های مخدوش

سرهنگ محمدباقر سلگی در این رابطه، با بیان اینکه دستکاری و مخدوش کردن پلاک وسایل نقلیه اعم از خودرویی و موتوری جرم است، از اجرای طرح تشدید برخورد با خودرو های پلاک مخدوش در سطح شهرستان ملایر خبر داد و گفت: تعداد معدودی از رانندگان به منظور فرار از تخلفات ارتکابی و اعمال جریمه توسط مأموران راهنمایی و رانندگی، اقدام به مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه خود می کنند.

وی با بیان اینکه این امر نه تنها به عنوان تخلف بلکه به مثابه جرم تلقی و مرتکب نیز تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد، ادامه داد: در واقع مخدوش کردن پلاک نشان می دهد که راننده قصد انجام تخلفی خاص با خودروی در اختیار را دارد که این تخلف می تواند در حوزه رانندگی یا خارج از آن باشد.

سلگی با اشاره به اینکه هر گونه تغییر شکل ظاهری پلاک خودرو یا دستکاری آن را از جمله مصادیق مخدوش کردن پلاک است، افزود: مجازات های قانونی درنظر گرفته شده برای این اقدام شامل توقیف وسیله نقلیه، اعمال قانون به علت اقدام به اعمال مجرمانه همچنین حبس از شش ماه تا یک سال تعیین شده است.

وی در بخش دیگری از تشدید برخورد با وسائط نقلیه دارای پلاک دستکاری شده و مخدوش در سراسر شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای انضباط ترافیکی و الزام به رعایت قانون تعدادی از رانندگان متخلف توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و با همکاری عوامل انتظامی در سراسر شهرستان و ایستگاه های انتظامی کنترل و اعمال محدودیت های تردد تشدید شده است.

سلگی افزود: تمام خودروها و موتورسیکلت هایی که دارای پلاک مخدوش و ناخوانا باشند، ۶۰۰ هزار ریال اعمال قانون می شوند و در صورت دستکاری پلاک برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات های اسلامی ضمن توقیف، مجازات حبس از شش ماه تا یک سال نیز توسط قانونگذار پیش شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس، آموزش به رانندگان متخلف است، خاطرنشان کرد: تمامی رانندگانی که قانون و مقررات را رعایت نمی‌کنند و خودروی آنها توقیف می‌شود باید کلاس‌های آموزشی را طی کنند.

وی با توصیه به رانندگان در توجه جدی به توصیه های پلیس و رعایت کامل قانون، یادآور شد: رویکرد پلیس در برخورد با هنجارهای ترافیکی با اولویت فرهنگ سازی است که در این مسیر نیاز به مشارکت تمام آحاد جامعه کاملاً ضروری است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها