مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان:

مشکل متقاضیان نامشخص طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان برطرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: وجود متقاضیان بلاتکلیف مهمترین چالش طرح اقدام ملی مسکن این استان با تدابیر اندیشیده شده و زمان بندی لازم برای متقاضیان، متولیان و بانک تعیین تکلیف شدند.

مشکل متقاضیان نامشخص طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان برطرف شد

علیرضا قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان اظهار داشت: این طرح ملی در استان وارد مرحله اجرایی شده و در مرحله تحویل زمین به سازندگان و دریافت پروانه قرار دارد.

وی ادامه داد: تکالیفی که در این طرح برعهده دولت بوده اجرایی شده و مرحله بعدی بر عهده متقاضیان، سازندگان و ارائه تسهیلات توسط بانک است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تامین زمین توسط دولت را محور اصلی‌ این طرح برشمرد و گفت: تامین زمین و مقدمات اولیه طرح‌ها انجام شده و پروژه‌ها توسط متولیان به تناسب هر شهرستان و براساس ثبت نام شروع شده و در سال‌های آینده به طور مستمر پاسخگوی نیاز مسکن استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سهم استان در طرح اقدام ملی مسکن ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد است اظهار داشت:۹۳ هزار نفر متقاضی پس از سه مرحله ثبت نام از امتیازات این طرح بهره مند شدند که حدود ۲۰ هزار نفر پس از پالایش و تعیین متقاضیان حائز شرایط به طرح‌ها معرفی و برای این افراد تامین زمین شده است.

قاری‌قرآن با اشاره به مشکلات و چالش‌های موجود در روند اجرایی این طرح، گفت: مشکلات الحاق به محدوده، نپذیرفتن قیمت ساخت توسط انبوه سازان و مشکلات صدور پروانه و همکاری نداشتن موثر شهرداری برای اعمال ۵۰ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه و تقسیط ۲ ساله آن از جمله این مسائل این طرح است.

وی اضافه کرد: واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی و تولید مسکن، برای متقاضیان شهر اصفهان در شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد است که از این میزان ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در سه شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و ۲۹ هزارو ۲۸۰ واحد در دیگر شهرهای استان احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ۴۲ هزار نفر از متقاضیان طی سه مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در این استان حائز شرایط شناخته شده‌اند.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: اکنون واحدهای احداث شده بخش خصوصی در بعضی شهرها تکمیل شد و آماده واگذاری است.

وی طرح اقدام ملی مسکن را از جمله طرح‌های دولت برشمرد و گفت: دستیابی به اهداف غائی این طرح، به تعامل مناسب و همکاری ویژه تمامی دستگاه‌های اجرایی و متقاضیان نیاز دارد.

طرح مسکن ملی شامل متقاضیان متاهلی می‌شود که پیش از این از امکانات دولتی مانند زمین، آپارتمان یا تسهیلات یارانه دار استفاده نکردند و پنج سال سابقه سکونت در شهر مربوط به تقاضای ساخت مسکن را داشته باشند.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته خواهد شد.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان ۲۴ شهرستان دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها