استاندار سیستان و بلوچستان:

مبارزه با موادمخدر در سیستان و بلوچستان نیازمند عزم جدی است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با موادمخدر و مهار آسیب ناشی از آن وظیفه یک دستگاه خاص نیست و مردم و مسوولان نسبت به این مهم مسوول هستند و باید در سایه عزم جدی برای ریشه کنی این معضل اجتماعی گام برداشت.

مبارزه با موادمخدر در سیستان و بلوچستان نیازمند عزم جدی است

احمدعلی موهبتی در نشست شورای مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: شرایط موجود کشفیات موادمخدر در این استان نشان از یک حرکت برنامه‌ریزی شده در زمینه توزیع و انتقال دارد که نابودی آن علاوه‌بر اقدامات سخت افزاری نیازمند کارهای فرهنگی است.

وی سیستان و بلوچستان را خط مقدم مبارزه با موادمخدر در کشور عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی ویژه سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در پیشگیری از این آسیب اجتماعی تاثیر گذار باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر راه‌اندازی هر چه سریعتر مراکز ماده ۱۶ در شهرستان‌های زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار تاکید کرد و گفت: به منظور رفع اعتبار در جامعه باید علاوه‌بر مراکز موجود از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها نظیر اردوگاه‌های دانش آموزی نیز استفاده کرد.

وی اظهارداشت: علاوه‌بر درمان معتادان باید با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری به سمت اشتغالزایی افراد رها شده از بند اعتیاد پیش برویم تا شاهد ریشه کنی این معضل باشیم.

موهبتی بر تهیه و پخش ویژه برنامه‌های فرهنگی در صدا و سیما و فضای مجازی به منظور فرهنگ سازی در زمینه اعتیاد تاکید کرد.

وی تاکید کرد: همچنین ضروری است خیران نیک اندیش برای رفع این مشکل در سیستان و بلوچستان ورود کنند تا با کمک به معتادان شاهد جامعه سالم و عاری از این آسیب باشیم.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: امسال بیش‌از ۱۵۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمد نصیری افزود: همچنین امسال شاهد دستگیری سه هزار و ۱۴۷ نفر در حوزه موادمخدر در سیستان و بلوچستان بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۷۰ باند مسلح مواد مخدر در سیستان و بلوچستان توسط نیروهای نظامی و انتظامی متلاشی شدند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای انتظامی استان امسال ۲۰۵ درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر داشتند که نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها