مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان:

ایرانشهر به عنوان پایانه صادرات سوزن دوزی کشور معرفی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ایرانشهر بزودی به عنوان پایانه صادرات سوزن دوزی کشور تجهیز و آماده می‌شود تا شاهد رونق فرهنگ و اقتصاد این منطقه باشیم.

ایرانشهر به عنوان پایانه صادرات سوزن دوزی کشور معرفی می‌شود

علیرضا جلالزایی روز شنبه با اشاره به ایجاد دبیرخانه شهر ملی سوزن دوزی در ایرانشهر اظهارداشت: به دلیل کمبود نیرو اقدامات و فعالیت‌های این دبیرخانه تاکنون به خوبی عملیاتی نشده اما با معرفی یک فعال در عرصه کارآفرینی و صنایع دستی می‌توانیم شاهد رشد و گسترش این حوزه باشیم.

وی افزود: شهرستان ایرانشهر و روستاهای اطراف آن در جنوب سیستان و بلوچستان ظرفیت ایجاد یک اکو موزه در کشور را داراست که به دنبال آن شاهد ایجاد گردشگری کشاورزی و دهکده گردشگری خواهیم بود که ثمره آن احیا و زنده شدن موزه‌های مرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ظرفیت بوم گردی در ایرانشهر بسیار بالاست اما رونق و گسترش آن منوط به همکاری همه جانبه مسوولان و مردم این شهرستان است که بدون شک بوم گردی باعث نجات اقتصاد ما می‌شود.

ایرانشهر پنج مرداد ۱۳۹۷ به عنوان شهر ملی سوزن دوزی انتخاب شد.
زنان و دختران هنرمند سوزن دوز با ظرافت دست و حرکت سوزن نقش و نگارهای دل انگیزی بر لایه سطحی پارچه می آفرینند و ذوق و روح پرمایه خود را با حرکت سوزن و نخ بر پارچه حک می کنند.
ایرانشهر علاوه بر سوزن دوزی در دیگر رشته‌ های صنایع دستی از جمله حصیربافی، سکه دوزی، زیورآلات تزئینی، گلیم بافی، طراحی و دوخت لباس نیز در کشور مطرح است.
۲۰ تعاونی سوزن دوزی با افزون بر ۱۴۰ نفر عضو در ایرانشهر به ثبت رسیده است.
ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها